ورق پلی کربنات چند جداره

پلی کربنات چند جداره چیست؟

ورق های چند جداره پلی کربنات دارای ساختار فیزیکی محکم و بسیار مقاوم در برابر ضربه می باشد. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در ساختمان ها می باشد. ورق پلی کربنات چند جداره در ابعاد مختلف نیز قابل ارائه میباشد. همچنین این نوع ورق پلی کربنات داری شفافیت میباشند ولی به دلیل چند لایه بودن مانند ورق پلی کربنات تخت نمی باشد. ورق پلی کربنات چند جداره به دلیل داشتن کانال هایی که در ساختار آن به کار رفته نوعی عایق حرارتی و صوتی هم می باشد. ورق های چند جداره پلی کربنات بخاطر ساختار خاص خود به انتخاب اول در ساختارهای انتقال نور همراه با بهینه سازی مصرف انرژی تبدیل شده اند.

 

قیمت ورق پلی کربنات چند جداره

با توجه به اینکه پلی کربنات در ضخامت های مختلف در بازارهای جهانی تولید و عرضه می شود بنابر این میزان ضخامت و وزن ورق های پلی کربنات در تعیین قیمت پلی کربنات موثر می باشد.

 

خرید پلی کربنات چند جداره از گروه صنعتی سالار فایبر به عنوان نماینده پلیمر طلائی یزد

با توجه به این موضوع که شرکت سالار فایبر نمایندگی پلیمر طلایی یزد را برعهده دارد. این شرکت در مقایسه با دیگر فروشگاه ها قیمت پایین تری برای خرید ورق پلی کربنات چند جداره در نظر گرفته است. همچنین این موضوع کمک بسیار زیادی برای رسیدن هر چه سریعتر محصول خریداری شده به دست مشتریان توسط شرکت سالار فایبر می کند.

 

آیا خرید ورق پلی کربنات چند جداره شامل گارانتی می شود؟

ضمانت پانزده ساله این شرکت خود دلیل بر کیفیت بالای محصولات تولیدی می باشد .همچنین دارای ۵سال خدمات پس از فروش نیز می باشد.

ویژگی های ورق پلی کربنات چند جداره

استفاده از ورق پلی کربنات چند جداره باعث پایین آمدن مصرف سوخت و هزینه شده است و همچنین به دلیل داشتن uv از ورود اشعه های مضر خورشید جلوگیری می کند. در ادامه به معرفی دیگر ویژگی های این محصول اشاره خواهیم کرد:

  • استقامت بسیار بالا در برابرضربه و فشار
  • استحکام در برابرآب و آتش
  • عایق انرژی
  • تنوع رنگی بسیار بالا
  • قابلیت انعطاف پذیری و طول عمر بالا
  • دارای شفافیت بالا
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حلال ها

انواع ورق پلی کربنات چند جداره

 
  • ورق پلی کربنات دو جداره
ورق پلی کربنات دو جداره نسبت به پلی کربنات لانه زنبوری و پلی کربنات چهار جداره استفاده بیشتری دارد. ورق پلی کربنات دو جداره به دلیل قیمت پایین و همچنین خطر کمتری که نسبت به شیشه دارد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این محصول را می توانیم در ساخت گلخانه، پاسیو، بالکن، پارکینگ و … به کار بگیریم.

یکی دیگر از مدل های پلی کربنات دو جداره، ورق پلی کربنات RFX است. در تابستان نور خورشید به صورت مستقیم می تابد و این محصول با منعکس کردن نور خورشید از ورود گرما جلوگیری میکند. همچنین  در زمستان که نور خورشید مایل می تابد حداکثر نور و گرما را وارد گلخانه می کند.

 

  • ورق پلی کربنات لانه زنبوری یا پلی کربنات سه جداره

به دلیل ساختاری که شبیه به ساختار لانه زنبوری دارد، باعث حبس شدن هوا درون منافذ موجود می شود، که میتوان از آن به عنوان یک ورق عایق حرارتی بالا و عایق ضربه استفاده کرد. این نوع ورق مصرف انرژی را کاهش داده و مقاومت خوبی در برابر رطوبت نیز دارد. همچنین یکی از مزایای ورق پلی کربنات لانه زنبوری مشخص نبودن پشت ورق است که نوعی از پلی کربنات مات به حساب می آید. این محصول طول عمر بالایی دارد و بسیار سبک و انعطاف پذیر است. برش و نصب آن بر روی ساختمان ها نیز آسان است، همچنین این محصول زیبایی و طراحی جذاب تری نسبت به سایر ورق ها دارد و در رنگ های مختلف نیز تولید می شود.

 

  • ورق پلی کربنات چهار جداره یا 4x panel

شرکت پلیمر طلایی یزد با توجه به استاندارد جهانی تولید ورق و با در اختیار داشتن تکنولوژی و آزمایشگاه های مجهز اقدام به تولید نسل جدیدی از ورقهای چند جداره ی پلی کربنات با نام ورقهای چهار جداره یا 4x panel نموده است.  این مجموعه با توجه به خواص ویژه مکانیکی و مقاومت به ضربه بالای ورق پلی کربنات چهار جداره و علاوه بر آن خاصیت عایق صوتی و حرارتی، تولید آنها را در مصارف گوناگون گسترش داده است. دو طرف ورقهای چهار جداره با یک فیلم پلی اتیلن محافظ سطحی پوشانده می شود و بر روی سطحی از ورق که دارای لایه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش می باشد .

رنگ بندی ورق های پلی کربنات چند جداره

ورق پلی کربنات چند جداره سنگین (گرم بالا) دارای رنگ بندی محدود تری نسبت به پلی کربنات سبک (گرم پایین) می باشد. رنگ های شفاف، شیری و دودی برای پلی کربنات سنگین موجود می باشد. رنگ بندی ورق پلی کربنات های سبک متنوع است و در همه رنگبندی ها موجود است.

 

ابعاد و ضخامت ورق پلی کربنات چند جداره

  • ابعاد ورق پلی کربنات چند جداره
سایز استاندارد ورق پلی کربنات چند جداره ۶۰۰۰ * ۲۱۰۰ میلی متر و ۱۲۰۰۰*۲۱۰۰ میلی متر است.

در صورتیکه میزان سفارش در حداقل میزان سفارشات شرکت باشد، امکان برش ورق پلی کربنات چند جداره در راستای طولی وجود دارد.

 

  • ضخامت ورق پلی کربنات چند جداره
ورق پلی کربنات دو جداره:۴-۶-۸-۱۰ میلی متر

ورق پلی کربنات سه جداره(لانه زنبوری):۶-۸-۱۰ میلی متر

ورق پلی کربنات چهار جداره :۱۲-۱۴-۱۶ میلی متر

کاربردهای ورق پلی کربنات چند جداره

 

  • پوشش گلخانه ها در صنعت کشاورزی
  • پوشش باجه های خود پرداز و کیوسک تلفن
  • پوشش استخر، استادیوم ها و مکان های ورزشی
  • پوشاندن بالکن با پلی کربنات
  • نورگیر مراکز تجاری ، فروشگاه های زنجیره ایی و منازل مسکونی
  • تامین نور برای ورودی های مترو، ایستگاه های اتوبوس و پوشش پل های عابر پیاده
  • ورقهای پلی کربنات چند جداره می توانند کاربرد های مناسبی نظیر عایق صوتی یا حرارتی را دارا باشند.
  • انعطاف، قوس پذیری و همچنین نشکن بودن این محصول باعث شده تا یک انتخاب ایده آل، برای پوشش بناهای مختلف قرار گیرد.

نحوه انبارش ورق پلی کربنات چند جداره

در جای خشک، خنک و سایه دار نگهداری شود: ورق های پلی کربنات چند جداره باید در مکانی خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید، باران و رطوبت نگهداری شوند. قرار گرفتن در معرض رطوبت و نور خورشید می تواند باعث آسیب به ورق ها و کاهش طول عمر آنها شود.

به صورت صاف و افقی نگهداری شود: ورق های پلی کربنات چند جداره باید به صورت صاف و افقی روی سطح صاف نگهداری شوند تا از تاب برداشتن یا خمش جلوگیری شود. نگهداری آنها به صورت عمودی یا تکیه دادن آنها به دیوار می تواند باعث تاب برداشتن یا خم شدن آنها شود و نصب آنها را دشوار کند.

از روکش های محافظ استفاده کنید: ورق های پلی کربنات چند جداره باید با روکش های محافظ مانند مقوا یا ورقه های پلاستیکی پوشانده شوند تا از خط و خش و سایر انواع آسیب ها محافظت شود.

از روی هم قرار دادن ورق های زیاد خودداری کنید: قرار دادن بیش از حد ورق های پلی کربنات چند جداره روی هم می تواند باعث تغییر شکل یا آسیب دیدن آنها شود. توصیه می شود بیش از ۱۰ ورق را در یک زمان روی هم قرار دهید.

با احتیاط برخورد کنید: ورق های پلی کربنات چند جداره باید در هنگام نگهداری و نصب با احتیاط کار شوند. برخورد خشن می تواند باعث ایجاد خراش، ترک یا انواع دیگر آسیب به ورق ها شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *