ورق پلی کربنات دو جداره چیست؟

از مشهورترین انواع ورق پلی کربنات، می‌توان به ورق پلی کربنات دو جداره اشاره کرد. این محصول، توانسته است نیاز به شیشه را کاهش داده و کیفیت ساختمان سازی را افزایش دهد. با توجه به این که در حال حاضر مدل‌های گوناگونی از ورق های پلی کربنات در بازار موجود است، انتخاب مدل مناسب نیازمند آشنایی با تمام مدل‌هاو همچنین دانستن نکات زیادی در خصوص انواع پلی کربنات ها است که در هنگام خرید بهتر است به آن‌ها توجه شود. در بخش‌های بعدی قصد داریم تا زیر و بم خرید پلی کربنات دو جداره را برای شما بیان کنیم.

 

قیمت ورق پلی کربنات دو جداره

قیمت پلی کربنات دو جداره به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ضخامت و ابعاد هر ورقه، کیفیت مواد اولیه، و دو یا چند جداره بودن پلی کربنات همه در قیمت آن موثر هستند. همچنین، قیمت روزانه‌ی نفت نیز در قیمت‌گذاری تاثیر می‌گذارد. علاوه بر تمام عوامل بالا، قیمت ارز و تورم جاری در کشور نیز باید در زمان مشخص کردن قیمت پلی کربنات دو جداره در نظر گرفته شود.

لیست قیمت ورق پلی کربنات دو جداره
 

ویژگی های ورق پلی کربنات دو جداره

پلی کربنات دو جداره، به نسبت مدل‌های عادی مقاومت بالاتری دارند. این ورقه‌ها به عنوان عایق صدا کاربرد دارند و از آن‌ها می‌توان حتی در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها برای کاهش صدای ماشین‌ها استفاده کرد. از سوی دیگر، از آن جایی که ورق پلی کربنات‌ چند جداره، ضخامت بالاتری نیز نسبت به مدل‌های عادی دارد، مقاومت آن‌ها در برابر ضربه نیز بالاتر رفته است و به راحتی نمی‌شکنند.

همچنین، اشعه‌های مضر نور آفتاب نیز بر روی این ورق‌ها تاثیری ندارند و می‌توان از آن به عنوان سایبان استفاده کرد. قدرت تنظیم سازی دمای محیط نیز ویژگی دیگری از پلی کربنات دو جداره است که به آن اجازه می‌دهد یک جایگزین مناسب برای شیشه و مواد شبیه به آن باشد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که پلی کربنات نسبت به شیشه دارد، وزن سبک آن است. شیشه با داشتن وزن بالا، برای استفاده در بسیاری از ساختمان‌ها خطرناک است. وزن بالای شیشه و حساسیت آن نسبت به ضربه باعث می‌شود تا بسیاری از افراد، از استفاده‌ی آن در صنایع ساختمان سازی خودداری کنند. علاوه بر وزن کم، مقاومت آن در برابر وزن بالا و ضربه نیز باعث می‌شود تا حتی در صورت رخ دادن حادثه نیز خطری جان افراد را تهدید نکند.

ورق پلی کربنات دو جداره چه ویژگی هایی دارد
 
پلی کربنات دو جداره چیست
 

خرید پلی کربنات دو جداره از گروه صنعتی سالار فایبر به عنوان نماینده پلیمر طلائی یزد

گروه صنعتی سالار فایبر نمایندگی پلیمر طلایی یزد را برعهده دارد. این شرکت، مرغوب‌ترین نمونه‌های پلی کربنات از جمله پلی کربنات دو جداره را در معرض فروش قرار داده است و یک تیم متخصص جهت پاسخ‌دهی به سوالات شما نیز آماده کرده است. برای ثبت سفارش و مشاوره جهت انتخاب محصول مورد نیازتان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

 

آیا خرید ورق پلی کربنات دو جداره شامل گارانتی می شود؟

ضمانت پانزده ساله این شرکت خود دلیل بر کیفیت بالای محصولات تولیدی می باشد .همچنین دارای ۵سال خدمات پس از فروش نیز می باشد.

ورق پلی کربنات دو جداره از چه موادی تشکیل شده است؟

برای ساخت انواع ورق پلی کربنات، می‌توان از دو راه مختلف استفاده کرد. راه اول، روش Batch نام دارد. در این روش از ترکیب گاز فنول و فسژن استفاده می‌شود. از سوی دیگر، روش دوم برای تولید این ماده، راهکار دو مرحله‌ای ذوب نام دارد که در آن از عناصر غیرفسژن استفاده می‌شود.

پلی کربنات دو جداره نیز مانند هر ورق پلی کربنات دیگر، از ترکیب محلول بیس فنل A و فوشرن به وجود می‌آید. بیس فنل A در واقع ترکیبی از استون و فنل است. این محلول به همراه ترکیب فوشرن که حاصل مخلوط شدن گاز اکسید کربن و کلر است به داخل رآکتور فرستاده می‌شود. سپس فرایند پلیمریزاسیون شکل می‌گیرد و مواد خشک به شکل پلی کربنات از آن خارج می‌شوند.

نحوه تولید ورق پلی کربنات دو جداره
 

ابعاد و ضخامت ورق پلی کربنات دو جداره

ورقه‌های پلی کربنات در هر سایز و ابعادی که مد نظر مشتری باشد تولید و برش داده می‌شود. با این وجود، برای تسریع روند ساخت و ساز، میزان زیادی از این نوع ورق پلی کربنات دوجداره در اندازه‌های استاندارد تولید می‌شوند که دیگر نیازی به برش اضافه ندارند.

به طور کلی، ابعاد و ضخامت ورق های پلی کربنات دوجداره تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله الزامات ساختاری، شرایط محیطی و ملاحظات طراحی قرار دارد. در نظر گرفتن این عوامل هنگام انتخاب اندازه و ضخامت مناسب برای یک برنامه خاص برای اطمینان از پشتیبانی مناسب، مقاومت و انطباق با قوانین و مقررات حائز اهمیت است.

ابعاد ورق پلی کربنات دو جداره
 

کاربردهای ورق پلی کربنات دو جداره

بیشترین کاربرد این نوع، مربوط به مدل پلی کربنات گلخانه‌ای یا RFX است. در زمستان، این ورق‌ها نور را جذب کرده و محیط را گرم می‌کنند در حالی که نور تابستان را پس زده و محیط گلخانه را خنک‌تر می‌کنند. پلی کربنات در صنایع دفاعی و ایمنی نیز به کار می‌رود. در کل، هرجایی که در گذشته از شیشه برای آن استفاده می‌شد، حالا می‌تواند از پلی کربنات استفاده کند. دیواره و سقف پارکینگ، پاسیو و حتی وسایل پزشکی و الکتریکی از پلی کربنات استفاده می‌کنند.

کاربرد ورق پلی کربنات دو جداره
 

مزایا ورق پلی کربنات دو جداره

از مزایای این محصول، می‌توان به اشتعال‌زا نبودن آن اشاره کرد. ورقه‌های پلی کربنات، آتش نمی‌گیرند. به همین دلیل بسیار قابل اطمینان هستند. با این وجود، حرارت بالا می‌تواند این ورق‌ها را ذوب کند. با این وجود باید در نظر داشته باشید که در صورت ذوب شدن پلی کربنات در اثر حرارت، دود بسیار زیادی از آن تولید می‌شود که به نوبه‌ی خود آزاردهنده است. نکته‌ی بعدی، کوتاه بودن عمر ظاهری پلی کربنات است. با این که این ورقه‌ها ساخته شده‌اند تا دقیقا شبیه به شیشه باشند، اما سطح رویی آن‌ها پس از مدتی دچار خط و خش می‌شود که این موضوع، در کم شدن شباهت پلی کربنات به شیشه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مزایا ورق پلی کربنات دوجداره

نصب ورق پلی کربنات دو جداره

نصب کردن ورق پلی کربنات دو جداره نیاز به کمک یک فرد باتجربه دارد. برای این کار، ابتدا فضای کار در نظر گرفته می‌شود، سپس براساس انتخاب مشتری، یا از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود و یا سازه‌ی جدیدی ساخته می‌شود. در پابان، با کمک سیستم لعاب‌دهی، سازه نصب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *