ورق پلی کربنات RFX چیست؟

RFX به نوعی ورق پلی کربنات دو جداره گفته می‌شود که برای تامین نیاز گلخانه‌ها برای متعادل سازی دما ساخته شده است. لازم به ذکر است که این ورق پلی کربنات استفاده‌های دیگری نیز دارد، ولی بیشترین مورد مصرف آن برای ساخت گلخانه‌ها است، به طوری که به آن لقب پلی کربنات گلخانه‌ای نیز داده شده است. ورق پلی کربنات rfx جزء پیچیده‌ترین نمونه‌های تولید شده در این صنعت است که به سرعت مورد استفاده‌های گوناگون قرار گرفته است. این ورق‌ها هم از نظر ظاهر و هم کاربرد با سایر مدل‌ها متفاوت هستند. ویژگی‌های خاص ورق پلی کربنات دو جداره rfx، باعث شده است تا استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی بسیار محبوب باشد.

 

ابعاد و ضخامت ورق پلی کربنات گلخانه ای

ورق‌های پلی کربنات مدل RFX دو جداره هستند؛ به همین دلیل در ضخامت‌های کم تولید نمی‌شوند. اندازه‌ی رایج برای این نوع ورقه معمولا ضخامتی بین 6 و 8 میلی متر است. برعکس مدل‌های ساده‌ی ورق پلی کربنات که در اکثر رنگ‌های پرکاربرد تولید می‌شوند، پلی کربنات RFX تنها در رنگ‌های شفاف و شیشه‌ای در بازار موجود است.

به طور کلی، ضخامت ورق پلی کربنات گلخانه با ترکیبی از عوامل، از جمله شرایط آب و هوایی و آب و هوا، اندازه و پیکربندی گلخانه، الزامات ساختاری، الزامات انتقال نور و الزامات زیبایی تعیین می شود. در نظر گرفتن همه این عوامل هنگام انتخاب ضخامت مناسب ورق پلی کربنات برای یک کاربرد گلخانه ای خاص برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری، عایق و عملکرد مناسب بسیار مهم است.

 

خرید ورق پلی کربنات RFX از گروه صنعتی سالار فایبر به عنوان نماینده پلیمر طلائی یزد

شرکت پلیمر طلایی یزد، تا به امروز به عنوان بهترین شرکت تولیدکننده‌ی محصولات پلی کربنات فعالیت داشته است. این شرکت با بهره گیری از بهترین مواد اولیه و ماشین آلات ساخت اروپا توانسته است رضایت مشتری‌های خود را به خوبی جلب کند. گروه صنعتی سالار فایبر، به عنوان نمایندگی پلیمر طلایی یزد این افتخار را دارد تا بهترین نمونه‌های پلی کربنات rfx تولید شده توسط این شرکت را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید با تیم مشاوره‌ی گروه صنعتی سالار فایبر تماس برقرار کرده، و پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

 

آیا خرید ورق پلی کربنات RFX شامل گارانتی می شود؟

ضمانت پانزده ساله این شرکت خود دلیل بر کیفیت بالای محصولات تولیدی می باشد .همچنین دارای ۵سال خدمات پس از فروش نیز می باشد.

ویژگی های پلی کربنات RFX، مزایا و معایب آن

ویژگی اصلی ورق پلی کربنات دو جداره rfx این است که به تنظیم شدن دمای محیط اطراف کمک می‌کند. به همین علت، لازم است رنگ شفاف و کاملا شیشه‌ای داشته باشد تا نور را به خوبی از خود عبور دهد. این ورق‌ها قابلیت این را دارند که در زمستان، نور و گرمای خورشید را جذب کنند و هوای فضای داخلی خود را گرم‌تر کنند و در تابستان با دفع نور آفتاب از گرم شدن بیش از حد محیط جلوگیری کنند. علاوه بر این که قابلیت تنظیم دمای محیط می‌تواند برای فضاهایی مانند گلخانه‌ها، یک گزینه‌ی فوق العاده باشد، استفاده از ورق پلی کربنات rfx به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک فراوانی می‌کند.

 
مزایا پلی کربنات RFX
 

ویژگی دیگر پلی کربنات rfx، داشتن یک لایه‌ی محافظ است که قابلیت مسدود کردن اشعه‌های مضر خورشید را دارد، به طوری که احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی و خطرناک را کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای این نوع ورق پلی کربنات می‌توان به وزن کم و مقاومت زیاد آن اشاره کرد. پلی کربنات‌ها وزن بالایی ندارند و در برابر وزن اشیا و ضربه تا حد زیادی مقاوم هستند. به همین دلیل، امروزه توجه بسیاری از افراد را در صنایع ساختمان سازی به خود جلب کرده‌اند. شاید یکی از ویژگی‌هایی که ورق پلی کربنات نوع rfx را به یک گزینه‌ی ایده آل تبدیل می‌کند، قابلیت عایق صدا بودن آن است. بسیاری از اماکن برای داشتن محیطی با آرامش بیشتر، از این ورق‌ها استفاده می‌کنند و میزان آلودگی صوتی را به حداقل می‌رسانند.

 

کاربردهای ورق پلی کربنات RFX

همان طور که در بخش‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم، اولین و مشهورترین کاربرد برای ورق‌های پلی کربنات مدل rfx، گلخانه‌ها و فضاهایی شبیه به آن هستند که نیاز به تنظیم دمای دقیق برای محیط خود دارند. این محصول توانسته است با این قابلیت فوق العاده‌ی خود، درهای جدیدی رو به پیشرفت کشاورزی باز کند. جدا از آن، استفاده از این نوع پلی کربنات گلخانه‌ای تنها به گلخانه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. سبک بودن پلی کربنات rfx و مقاومت بالای آن باعث شد تا بسیاری به فکر استفاده کردن از آن در سازه‌های ساختمانی خود بیفتند. به طوری که به کار بردن ورق پلی کربنات مدل rfx باعث می‌شود تا هم مقاومت سازه و ساختمان بالا برود، و هم وزن زیادی به ساختمان اضافه نشود. علاوه بر این، وزن پایین پلی کربنات باعث می‌شد تا حمل و نقل آن برای افراد آسان‌تر باشد و هزینه‌ی زیادی به دنبال نداشته باشد.

کاربرد پلی کربنات گلخانه ای
 

از آن جایی که این نوع ورق‌های پلی کربنات توانایی این را دارند تا از عرض خم شوند، برای ساخت سقف‌های منحنی گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند. در کل، به دلیل قابلیت نورگیری و مقاومت بالا، ورق پلی کربنات rfx نیز می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای ساخت دیوار و سقف سوله‌ها، سایبان یا سقف پارکینگ‌ها و یا همچنین سقف‌های کاذب باشد. در کل می‌توان گفت که به دلیل شباهت زیاد ورق پلی کربنات rfx به شیشه، این محصول در اکثر مواردی که از شیشه برای آن‌ها استفاده می‌شد کاربرد دارد و می‌تواند جایگزین امن‌تر و به صرفه‌تری باشد. همچنین، در ساخت پارتیشن بندی‌ها، پنجره‌های سقفی، گنبدهای تزئینی و اتاقک‌ها یا سوله‌ها نیز از این ماده استفاده می‌شود.

قیمت ورق پلی کربنات RFX

با توجه به تمام نکاتی که در خصوص ورق پلی کربنات rfx گفته شد، می‌توان به این نکته اشاره کرد که مهم‌ترین عامل قیمت گذاری برای پلی کربنات دو جداره rfx، کیفیت و قیمت مواد اولیه‌ی آن است. همچنین، با توجه به تاثیر قیمت نفت بر روی قیمت گذاری محصولات پلیمری، بهتر است در زمان خرید پلی کربنات به این نکته نیز توجه کنید.

قیمت پلی کربنات RFX
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *