ورق پلی کربنات لانه زنبوری (پلی کربنات سه جداره)

پلی کربنات لانه زنبوری(سه جداره) چیست؟

در چند سال اخیر، استفاده از ورق پلی کربنات کاربردهای بسیار متنوعی پیدا کرده است. به طوری که حتی در برخی از موارد موفق شده است جای متریال های پرطرفداری مانند شیشه را بگیرد. در میان انواع پلی کربنات، نمونه‌هایی که چند جداره هستند همواره توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. ورق پلی کربنات لانه زنبوری، در میان مشهورترین محصولات موجود در بازار قرار دارد.

قیمت ورق پلی کربنات سه جداره (پلی کربنات لانه زنبوری)

پلی کربنات سه جداره بر اساس موارد گوناگونی قیمت گذاری شده است. نکته‌ی اول ابعاد و اندازه‌ی دلخواه شما است که بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن، جنس مواد اولیه و هزینه‌ی آن‌ها نیز اهمیت بسیاری در قیمت پلی کربنات سه جداره دارد. چرا که طبیعتا بر کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار است. جدا از این بحث، باید به تورم و قیمت نفت نیز توجه کرد. نفت به عنوان مایه‌ی اساسی تمام فعالیت‌های پلیمری نقش مهمی را در قیمت پلی کربنات لانه زنبوری ایفا می‌کند. بنابراین در زمان خرید پلی کربنات سه جداره بهتر است به تمامی این نکات توجه کنید.

لیست قیمت پلی کربنات سه جداره
 

خرید پلی کربنات سه جداره از گروه صنعتی سالار فایبر به عنوان نماینده پلیمر طلائی یزد

گروه صنعتی سالار فایبر جزو معدود دسته گروه‌هایی است که به عنوان نمایندگی پلیمر طلایی یزد فعالیت می‌کند. شرکت پلیمر طلایی یزد، با بهره گیری از دستگاه‌های پیشرفته‌ی ساخت اروپا و بهترین مواد اولیه، همواره در تلاش است تا بهترین نوع محصولات پلی کربنات را به مشتریان خود ارائه دهد. در صورتی که هنوز از انتخاب خود در خصوص ورق پلی کربنات لانه زنبوری اطمینان ندارید، می‌توانید به صورت رایگان، از تیم مشاوره‌ی متخصصان گروه صنعتی سالار فایبر کمک بگیرید.

 

آیا خرید ورق پلی کربنات لانه زنبوری شامل گارانتی می شود؟

ضمانت پانزده ساله این شرکت خود دلیل بر کیفیت بالای محصولات تولیدی می باشد .همچنین دارای ۵سال خدمات پس از فروش نیز می باشد.

ویژگی های ورق پلی کربنات لانه زنبوری (پلی کربنات سه جداره)

پلی کربنات از نظر ظاهر، شباهت بسیاری به شیشه دارد. این ماده که از خانواده‌ی ترموپلاستیک‌ها است، هم در رنگ‌های پر کاربرد مانند سفید، قرمز، آبی، سبز و …، و هم به شکل شفاف تولید می‌شود. ورق پلی کربنات لانه زنبوری، نوعی پلی کربنات سه جداره است که به نسبت مدل‌های عادی پلی کربنات، ضخامت بیشتری دارد.

علاوه بر این سه لایه پلی کربنات که مزیت‌های بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، ورق‌های پلی کربنات لانه زنبوری معمولا از هر دو طرف خود با یک لایه‌ی محافظ از جنس پلی اتیلن نیز پوشانده می‌شوند که مقاومت و عمر مفید محصول را افزایش خواهد داد. شکل لانه زنبوری در کناره‌ها و لبه‌های هر ورق پلی کربنات، جدا از این که در بالا بردن مقاومت و ضخامت هر ورق تاثیر دارد، به زیباتر کردن آن نیز کمک می‌کند. برای خرید پلی کربنات لانه زنبوری، بهتر است از تمامی مزایا و معایب آن باخبر شوید.

ورق پلی کربنات لانه زنبوری چیست

ابعاد و ضخامت ورق پلی کربنات لانه زنبوری (سه جداره)

این ورقه‌ها در ابعاد ۲۱۰ سانتی متر در ۶۰۰ سانتی متر تولید می‌شوند. با این حال، جنس آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانید به راحتی آن‌ها را برش بزنید. ضخامت رایج برای ورق پلی کربنات لانه زنبوری، بین ۶ تا ۱۰ میلی متر در هر ورقه است.

ابعاد ورق پلی کربنات سه جداره
 

کاربردهای ورق پلی کربنات لانه زنبوری

با توجه به قابلیت نورگیری که پلی کربنات ارائه می‌دهد، و همچنین این قابلیت که نور را دفع می‌کند، پلی کربنات سه جداره یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت پوشش‌ها و سایبان‌ها به شمار می‌رود. از ورقه‌های پلی کربنات لانه زنبوری برای ساخت پوشش گلخانه‌های صنعتی و خانگی، سایبان پارکینگ‌ها و استخرهای سرباز، و همچنین پوشش پل‌های عابر پیاده استفاده می‌شود. البته برای گلخانه‌ها استفاده از ورق پلی کربنات rfx نیز پیشنهاد می‌شود. چرا که این نوع پلی کربنات، قابلیت این را دارد که در فصل‌های سرد سال، گرما را جذب کند و در فصل‌های گرم، فضای داخل گلخانه را خنک کند.

ورق های پلی کربنات لانه زنبوری به طور گسترده ای در صنعت ساخت و ساز برای سقف، نورگیر، سایبان و نما استفاده می شود. آنها سبک، بادوام و دارای خواص عایق عالی هستند و برای استفاده در ساختمان ها ایده آل هستند. همچنین به دلیل شفافیت، دوام و قابلیت شکل دهی و قالب گیری آسان برای ساخت تابلوها و نمایشگرها استفاده می شود و به دلیل دارا بودن  قابلیت پخش یکنواخت نور و کاهش تابش خیره کننده برای ساخت وسایل روشنایی استفاده می شود.

کاربردهای پلی کربنات لانه زنبوری
 

مزایا ورق پلی کربنات لانه زنبوری (پلی کربنات سه جداره)

ورق پلی کربنات سه جداره، از مزایای خاص خود برخوردار است. به طور مثال، این ورقه‌ها، حداقل نصف شیشه وزن دارند و بر اساس ضخامت خود، می‌توانند بسیار سبک‌تر از شیشه باشند. این ورق‌ها، توانایی تحمل وزن بالایی را دارند. علاوه بر آن، قابلیت قوس پذیری و کشسانی بالای سطح ورق پلی کربنات چند جداره، به آن این اجازه را می‌دهد تا به راحتی نشکند.

یکی از مزایایی که ورق پلی کربنات لانه زنبوری را به یک گزینه‌ی مناسب برای استفاده در دیواره‌ها، سقف‌های کاذب و سایه بان‌های گوناگون برای خانه و فضای باز تبدیل می‌کند، روکش محافظ آن است. پلی کربنات در برابر اشعه‌های آسیب زای خورشید از شما محافظت می‎کند. به طوری که نیازی نیست نگران عوارض خطرناک اشعه‌ی ماورا بنفش خورشید از قبیل لک‌های پوستی و یا حتی سرطان پوست باشید. نکته‌ی دیگری که در خصوص ورق پلی کربنات سه جداره وجود دارد، اشتعال ناپذیر بودن آن است که می‌توان از هر دو جهت آن را مورد بررسی قرار داد.

 
مزایای پلی کربنات لانه زنبوری

جنبه‌ی مثبت این ویژگی، این است که پلی کربنات آتش نمی‌گیرد. بلکه پس از قرار گرفتن در معرض حرارت بالا و به مدت زمان طولانی، آب می‌شود.‌ این موضوع از جهت ایمنی اهمیت بالایی دارد. چرا که احتمال آتش سوزی و اشتعال به وسیله‌ی خرید پلی کربنات زنبوری کاملا از بین می‌رود. با این وجود، نکته‌ی دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که پلی کربنات آب شده، دود زیادی از خود تولید می‌کند که این خود نیز می‌تواند مشکل ساز باشد.

 
 

نکات مهم و قابل توجه در هنگام نصب و نگهداری

ورق پلی کربنات لانه زنبوری نسبت به مواد شوینده مقاومت دارد. بنابراین تمیز کردن آن بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. با این وجود باید توجه داشته باشید که سطح بیرونی ورقه‌هایی که از جنس پلی کربنات هستند، نسبت به خط و خش افتادن چندان مقاوم نیستند. بنابراین باید در زمان شست و شو و تمیز کردن آن، از پارچه‌های نرم و لطیف استفاده شود و هرگز از سیم یا پارچه‌هایی با بافت سخت برای تمیز کردن ورق پلی کربنات استفاده نکنید. کلر است به داخل رآکتور فرستاده می‌شود. سپس فرایند پلیمریزاسیون شکل می‌گیرد و مواد خشک به شکل پلی کربنات از آن خارج می‌شوند.

 
نحوه نصب پلی کربنات سه جداره یا لانه زنبوری
 
  • مراحل انجام نصب ورق پلی کربنات لانه زنبوری

در ابتدا برای آهن کشی و ساخت زیر سازی از پروفیل های آهنی استفاده می کنیم. در نظر داشته باشید هر چه فاصله پروفیل ها نزدیکتر باشد در نتیجه از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود. پس از استقرار این سازه، ورق های پلی کربنات روی آن قرار می گیرند. سپس پلی کربنات ها را با پیچ سرمته محکم می کنیم و در نهایت برای انجام آب بندی از چسب آکواریوم، نبشی و تکه های H استفاده می کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *