همه چیز در مورد فایبر گلاس ماشین


در این مقاله قصد داریم در ارتباط با فایبرگلاس ماشین صحبت کنیم. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای فایبرگلاس در صنعت خودروسازی است. دلیل این امر را می‌توان ویژگی‌های این محصول دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از گروه صنعتی سالار فایبر با ما همراه باشید.

 

فایبر گلاس ماشین

 

ویژگی فایبرگلاس در صنعت خودروسازی

پیش از بررسی کارایی فایبرگلاس ماشین کمی درباره ویژگی‌های منحصر به فرد فایبرگلاس صحبت می‌کنیم. آشنایی با این ویژگی‌ها می‌تواند بگوید دلیل محبوبیت فایبرگلاس چیست و همچنین دلایل کاربرد فایبرگلاس در صنعت خودرو را به ما نشان دهد.

1. فایبرگلاس وزن بسیار سبکی دارد. در نتیجه جابه‌جا کردن آن به سادگی امکان پذیر خواهد بود‌.

2. استحکام و مقاومت این محصول در برخی موارد از فلز نیز بیشتر است.

3. برای اجرای طرح‌های پیچیده، فایبرگلاس انعطاف‌پذیری قابل قبولی از خود نشان می‌دهد.

4. با توجه یه مزایای بی‌شمارش، فایبرگلاس قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی دارد.

5. فایبرگلاس انواع مختلفی دارد، بسته به نیاز و کاربرد مدنظر می‌توان بهترین مدل را انتخاب نمود‌.

6. فایبر گلاس قابلیت شستشو دارد. علاو‌بر این رطوبت و آب را جذب نخواهد کرد.

7. این محصول در برابر پوسیدگی و خوردگی به شدت مقاوم است. در نتیجه در طولانی مدت تغییر شکل و حالت نخواهد داد.

 

فایبرگلاس خودرو

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که فایبرگلاس دارد، طبیعی است که به عنوان یکی از پرکاربردترین قطعات صنعت خودروسازی استفاده شود. علاوه بر تولید برخی قطعات بدنه ساخت، از فایبرگلاس برای تولید بسیاری از قطعات و لوازم داخلی خودرو نیز استفاده می‌شود.

در حال حاضر کمپانی‌های بزرگی مثل نیسان و بی ام دبلیو نیز از فایبرگلاس به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم ساخت خودرو استفاده می‌کنند. برخی از بخش‌های خودرو که برای ساخت آنها از فایبر گلاس استفاده می‌شود، عبارتند از:

_ سپر

_ طاقچه محل نصب باندهای عقب و روی درها

_ باربند

_ اتاقک مخصوص وانت‌ها و ماشین‌های باری

خوب است بدانید که فایبرگلاس ماشین علاوه‌بر ساخت برخی قطعات داخلی که به آنها اشاره شد، در بخش‌هایی از ساخت بدنه خودرو نیز به کار گرفته می‌شود.

 

سپر فایبرگلاس ماشین

فایبرگلاس در بخش‌های مختلفی از تولید خودرو قابل استفاده است. با این حال اصلی‌ترین کاربرد آن ساخت سپر برای ماشین است.

علاوه بر سبکی، انعطاف و استحکام یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول، امکان تعمیر سپر حتی در خانه است. در مقاله‌های قبلی درباره نحوه تعمیر فایبرگلاس صحبت کرده‌ایم.

 

فایبرگلاس در سپر ماشین

 

فایبرگلاس و صنایع حمل و نقل

علاوه بر خودروسازی، فایبرگلاس در بسیاری از صنایع دیگر از جمله صنایع مرتبط با حمل و نقل کاربرد دارد. به طور مثال در پروژه‌های هواپیماسازی برای ساخت قطعات یا بدنه هواپیما به خصوص هواپیماهای سبک از فایبرگلاس استفاده می‌شود. همچنین این محصول در ساخت پهپادها نیز کاربرد دارد.

 

در صنعت کشتی سازی برای تولید ناوچه‌های سبک و همچنین قایق، فایبرگلاس یکی از اولین انتخاب‌هاست. علاوه بر اینها در تولید ماشین‌آلات سنگین برای کشاورزی و راه‌سازی مانند گریدر، کمباین یا بلدوزر فایبرگلاس ماشین گزینه‌ای رایج است.

 

به علاوه اگر سوار قطار شدید با کمی دقت حتما متوجه خواهید شد که در ساخت واگن‌های قطار و کوپه‌ها اصلی‌ترین ماده استفاده شده فایبرگلاس است. استحکام، عدم جذب رطوبت و قابلیت شستشو از جمله دلایل محبوبیت فایبرگلاس در صنایع مختلف است.

 

مزایای فایبرگلاس ماشین

استفاده از فایبرگلاس در صنعت خودروسازی می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. در این بخش چند مورد از این مزایای استفاده از فایبرگلاس ماشین را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

 

بهینه سازی مصرف سوخت

همانطور که پیشتر گفتیم قالب فایبرگلاس در عین استحکام و مقاومت بالا، وزن بسیار سبکی دارد. به همین دلیل استفاده از آن در ماشین می‌تواند در کاهش وزن اتومبیل موثر باشد.

این کاهش وزن نقش چشمگیری در مصرف سوخت خواهد داشت. چراکه سنگین شدن ماشین ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف سوخت دارد. کاهش مصرف بنزین در نهایت می‌تواند بر کاهش آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی موثر باشد.

 

صرفه اقتصادی

فایبرگلاس یک محصول اقتصادی و مقزون به صرفه است. به کارگیری فایبرگلاس ماشین در قطعات خودرو نقشی موثر در کاهش هزینه‌های تولید دارد. با کاهش این هزینه‌ها قیمت تمام‌شده محصول نیز کاهش می‌یابد. در نتیجه مشتری می‌تواند با پرداخت هزینه مناسب‌تری ماشین موردعلاقه خود را بخرد.

 

ترمیم فایبرگلاس ماشین

 

افزایش دوام ماشین

فایبرگلاس محصولی‌ست که عمر طولانی و دوامی قابل قبول دارد. پایداری فایبرگلاس ماشین در شرایط مختلف آب و هوایی و تغییرات دمایی بسیار مطلوب است.

به همین دلیل استفاده از رزین فایبرگلاس در ساختار ماشین می‌تواند دوام و عمر ماشین را بهبود ببخشد. علاوه بر این امنیت ماشین برای سرنشینان افزایش خواهد یافت. برای دانستن اینکه رزین فایبرگلاس چیست می‌توانید به مقاله‌های قبلی مراجعه کنید.

 

سخن پایانی
با توجه به ویژگی‌ها و مزایای فایبرگلاس ماشین که در مطلب درباره آنها صحبت کردیم، این محصول انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از پروژه‌ها در صنایع مختلف است. وجود فایبرگلاس در صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر توانسته در بهبود کیفیت اتومبیل‌ها نقش موثری ایفا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *