معرفی بهترین انواع توری پلاستیکی و کاربرد آنها


توری پلاستیکی برخلاف ذهنیتی که نام آن ایجاد می‌کند، بسیار بادوام و کاربردی است. به علاوه توری پلاستیکی در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها کاربردی ویژه دارند. در این مطلب انواع توری پلاستیکی را معرفی کرده و کاربرد آن‌ها را شرح خواهیم داد. همچنین مهم‌ترین مزیت‌های توری‌های پلاستیکی را برخواهیم شمرد. با ما همراه باشید.

انواع توری پلاستیکی

امروزه انواع مختلف توری پلاستیکی به تدریج جایگزین توری‌هایی مانند توری فلزی شده است. برخی از پرکابردترین انواع توری‌های پلاستیکی عبارتند از:
• توری مرغی پلاستیکی
• توری حصاری پلاستیکی
• توری بسته بندی پلاستیکی
• توری راشل پلاستیکی
• توری پیازی پلاستیکی
• توری محافظ پلاستیکی

توری مرغی پلاستیکی

یکی از پرکاربردترین انواع فنس پلاستیکی در مرغداری‌ها توری مرغی پلاستیکی است. این نوع توری در انواع پلاستیکی، پی وی سی (PVC)، گالوانیزه گرم و سرد تولید می‌شود. در ایران معمولا نوع گالوانیزه گرم تولید می‌شود که برای استفاده در مناطقی با آب و هوای مرطوب بسیار مناسب است. اما نوع گالوانیزه سرد که کیفیت و استحکام نسبتا بهتری دارد، از کشور چین وارد می‌شود.
از توری مرغی پلاستیکی برای حصارکشی در مرغداری و ایجاد حفاظ برای جلوگیری از پراکنده شدن مرغ‌ها و همچنین حمله حیوانات وحشی استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای توری مرغی می‌توان به استفاده از آن در صنایع ساختمانی، کشاورزی و دام و طیور اشاره کرد. در صنایع ساختمانی از این نوع توری با سایز مش نسبتا بزرگتر به عنوان حصاری برای محافظت از عابرین پیاده در برابر مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. در کشاورزی به عنوان سایه بان، نگهداری و محافظت از محصولات و… استفاده می‌شود. در زمینه دام و طیور و آبزیان هم علاوه بر مرغداری‌ها در استخرها برای پرورش ماهی و محافظت از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع توری پلاستیکی مرغی

توری حصاری پلاستیکی

یکی دیگر از مهم‌ترین انواع توری پلاستیکی توری حصاری است. این توری هم مانند توری مرغی در انواع مختلف گالوانیزه، پلاستیکی و پی وی سی ساخته می‌شود. توری حصاری در مش بزرگ با حفره‌هایی شش ضلعی طراحی و ساخته می‌شود. وزن و ضخامت آن نسبت به سایر انواع توری پلاستیکی معمولا بیشتر است. انواع رنگ بندی آن شامل زرد، قرمز و سفید است که رنگ سبز به دلیل سازگاری بیشتر با محیط، طرفدار بیشتری دارد. از توری حصاری پلاستیکی معمولا در حصارکشی زمین‌های شهری و کشاورزی استفاده می‌شود. به علاوه از نوع فلزی آن در ساختمان سازی برای تقویت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع توری پلاستیکی حصاری

توری بسته بندی پلاستیکی

توری بسته بندی یکی از انواع فنس پلاستیکی ریزمش است. توری بسته بندی برای بسته بندی انواع محصولات در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. هر چه سایز یا مش توری کوچک‌تر باشد، برای بسته بندی محصولاتی با اندازه کوچک‌تر مناسب است. به علاوه سایز مش توری در قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیم دارد. هر چه مش توری ریز‌تر باشد، قیمت آن هم کمتر خواهد بود. گفتنی است هر چه مش توری بزرگ‌تر بوده و حفره‌های آن درشت‌تر باشد، وزن و ضخامت توری هم بالاتر رفته و استحکام آن بیشتر خواهد بود.
توری بسته بندی پلاستیکی در سایز متوسط طراحی و ساخته می‌شود. به طوری که معمولا برای بسته بندی محصولاتی مانند سیب زمینی، انواع میوه‌هایی با سایز متوسط و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. توری بسته بندی هوا را از خور عبور داده و از خراب شدن محصولات جلوگیری می‌کند.

انواع توری پلاستیکی بسته بندی

توری راشل پلاستیکی

از دیگر انواع توری پلاستیکی برای بسته بندی می‌توان به توری راشل اشاره کرد. توری راشل در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار پرکاربرد است. این توری بافت ریز و در عین بسیار مستحکمی دارد. حفره‌های توری راشل پلاستیکی به شکل مربعی بوده و ریز‌تر از بافت توری بسته بندی معمولی است. بسته بندی مواد با استفاده از توری راشل آن‌ها را از صدمات فیزیکی مختلف محافظت کرده و با عبور مناسب هوا از گندیدن‌‌ آن‌ها جلوگیری می‌کند. به علاوه امکان حمل و نقل مواد را فراهم کرده و این امر را بسیار ساده‌تر می‌کند. توری راشل بیشتر در میوه فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع توری پلاستیکی راشل

توری پیازی پلاستیکی

توری پیازی یکی پرکابردترین انواع فنس پلاستیکی در سبزی فروشی‌هاست. این نوع توری بافت بسیار ظریف و حفره‌هایی ریزی دارد. حفره‌های توری پلاستیکی به شکل مربعی بوده و مقاومت آن در برابر موانع فیزیکی و فشارهای بیرونی بالاست. توری پیازی همانطور که از نام آن برمی‌آید اغلب برای بسته بندی پیاز در وزن‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است علاوه بر پیاز برای بسته بندی سایر انواع میوه جات، سبزی و… هم از این نوع توری استفاده می‌شود. به کمک توری پیازی امر بسته بندی، حمل و نقل و عرضه محصولات کشاورزی بسیار ساده‌تر می‌شود. توری پیازی مانند توری‌های دیگر در انواع و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. رنگ قرمز بیشترین طرفدار را به خصوص برای بسته بندی پیاز دارد.

انواع توری پلاستیکی پیازی

توری محافظ پلاستیکی

آخرین نوع از مهم‌ترین انواع توری پلاستیکی توری محافظ است. این نوع توری همانطور که از نام آن پیداست معمولا برای محافظت از لوازم و موادی مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. مش توری محافظ نسبتا بزرگتر بوده و ضخامت آن بیشتر است. همچنین بافت توری به گونه‌ای است که در مقابل ضربه و فشار تا حدود زیادی مقاومت نشان می‌دهد. وزن سبک و ضخامت بالای توری از وسیله در مقابل ضربه به خوبی محافظت می‌کند. از توری محافظ پلاستیکی معمولا برای انبار کردن لوازم و مواد مختلف استفاده می‌شود تا در طولانی مدت دچار آسیب نشود. در واقع توری محافظ به عنوان پوششی به کار برده می‌شود تا از اشیا در مقابل هر گونه موانع خارجی محافظت کند. به علاوه این نوع توری مانند سایر انواع توری‌های بسته بندی برای بسته بندی و حمل و نقل اشیا و مواد مختلف هم مناسب است.

توری پلاستیکی بسته بندی

مزایای توری پلاستیکی

۱. مقاومت و استحکام عالی: انعطاف و استحکام بالای توری پلاستیکی کاربرد آن را بسیار گسترده کرده است.
۲. سازگار با محیط زیست: ماده سازنده انواع توری پلاستیکی کاملا با طبیعت سازگار بوده و به حیوان و انسان آسیب نمی‌زند.
۳. مقاومت در برابر آب: توری پلاستیکی در برابر آب مقاوم بوده و به هیچ وجه زنگ نمی‌زند.
۴. قیمت مناسب: قیمت توری پلاستیکی در مقایسه با سایر انواع توری موجود بسیار مقرون به صرفه است.
در نهایت باید گفت طول عمر توری‌های پلاستیکی نسبت به سایر انواع توری‌ها بسیار بالاتر است. در نتیجه با خیالی آسوده در طولانی مدت می‌توان از آن‌ استفاده کرد. در این مطلب انواع توری پلاستیکی را معرفی کرده و کاربرد هر کدام را شرح دادیم. همچنین مهم‌ترین مزیت‌های توری‌ پلاستیکی را برشمردیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای انتخابی هر چه بهتر در خرید توری پلاستیکی مفید واقع شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع توری پلاستیکی و کاربرد هر یک از آنها پرداختیم. توری پلاستیکی یکی از کالاهایی است که توسط گروه صنعتی سالار فایبر گلاس با کیفیت مرغوب تولید شده، و در انواع مختلف مرغی، محافظ و غیره، توسط این شرکت به فروش می‌رسد. این شرکت نماینده اصلی کارخانه پلیمر طلایی یزد بوده، و محصولات آن از کیفیت بالای این کارخانه برخوردار هستند. برای اطلاع از قیمت‌ها و انواع محصولات (کارتن پلاست، توری پلاستیکی، فایبر گلاس،…) می‌توانید تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *