پلکسی دوغی چیست؟

پلکسی دوغی چیست؟ این مقاله راجع به محصولیست که شاید در زندگی روزمره بارها با آن سر و کار داشته‌‌اید، شاید بارها آن را دیده باشید اما اسم و کاربرد آن به گوشتان نخورده است باشد. محصولی که کاربرد بسیار زیادی در تمامی زمینه‌ها دارد و علاوه بر زیبایی، ماندگاری خوبی هم دارد و همچنین خیلی خوش‌قیمت است. در ادامه همه چیز را درباره‌ی آن خواهید خواند درباره این که کاربرد پلکسی دوغی چیست هم خواهید دانست.

پلکسی دوغی چیست

پلکسی دوغی چیست؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بدانید که پلکسی گلاس چیست ؟
پلکسی گلاس یا پلکسی ورقه‌هایی شفاف از نوعی پلاستیک هستند که به دلیل مزیت‌هایی چون شفافیت و انعطاف پذیری بهترین جایگزین برای شیشه محسوب می‌شوند. ممکن است پلکسی گلاس را با نام تجاری ورق اکریلیک هم شنیده باشید. پلکسی انواع مختلفی دارد که همین تنوع باعث شده تا حسابی برای کارهای مختلف بتوان رویش حساب باز کرد.
این ورق پلکسی پرکاربرد به خاطر رنگ سفید ماتی که دارد با نام پلکسی گلاس مات نیز شناخته می‌شود.

پلکسی دوغی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های پلکسی دوغی چیست؟ سوال خوبی است. پلکسی دوغی ویژگی‌های متنوع و مختلفی دارد که در پایین به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. مهمترین ویژگی‌های پلکسی دوغی شامل موارد زیر است:

  1. سبک بوده و به راحتی قابل حمل است.
    2. سریع است و راحت قابل پیاده‌سازی و اجراست.
    3. امنیت خوبی دارد.
    4. دارای انعطاف پذیری بالایی است و خیلی شکننده نیست.
    5. در برابر تغییرات آب و هوا مقاوم است.
    6. راحت تمیز می‌شود و قابل شستشو است.
    7. نور بیشتری نسبت به سایر پلکسی‌ گلاس مات از خود عبور می‌دهد.
ویژگی پلکسی دوغی چیست

کاربرد پلکسی دوغی چیست؟

کاربرد پلکسی دوغی در مصارف صنعتی و عمومی زیاد است. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. از پلکسی دوغی برای کارهای معماری مثلا ماکت سازی و تزیینات، نورگیر و پنجره‌ی ساختمان‌ها استفاده می‌شود و در معماری داخلی استفاده‌های فراوانی دارد؛ از جمله برای ساخت سقف‌های کاذب منازل، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی، هتل‌ها، اماکن عمومی. همچنین برای دکوراسیون داخلی منازل و هتل‌ها و نیز برای پارتیشن بندی مکان‌های مختلف و همینطور در نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. از آن در ساخت تخته شاسی برای طراحی استفاده می‌شود.

3. از کابرد پلکسی دوغی می‌توان به استفاده از آن ساخت تابلوی مغازه‌ها، مراکز تجاری و خرید، مراکز دولتی، رستوران‌ها و کافه‌ها و انواع کسب و کارها اشاره کرد. برای آشنایی با تابلو پلکسی می‌توانید مقاله تابلو پاکسی چیست را مطالعه نمایید.

4. پلکسی دوغی برای ساخت جعبه‌های هدیه و کارهای تبلیغاتی پر کاربرد است.

5. برای جداسازی راحت محصولات و فضاهای مختلف در فروشگاه‌ها و سالن‌ها قابل استفاده است.

6. در ساخت گلخانه‌ها می‌شود از آن استفاده کرد.

7. پلکسی دوغی در پزشکی و صنعت ماشین سازی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که دیدید، کاربرد پلکسی دوغی بسیار زیاد است و به یکی دو مورد ختم نمی‌شود. به خاطر همین است که استفاده از پلکسی دوغی‌ها تا این اندازه، رایج شده است. اما آیا، میدایند که چرا؟ جواب این سوال را در مزیت‌های استفاده از پلکسی دوغی می‌توانیم بیابیم.

کاربرد پلکسی دوغی چیست

مزیت استفاده از پلکسی دوغی چیست؟

استفاده از پلکسی دوغی به خاطر ویژگی‌های خوبش، دارای مزیت‌های زیادی است. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ورق پلکسی دوغی به دلیل اینکه به راحتی نمی‌شکند و انعطاف پذیری بالایی دارد؛ جایگزین مناسبی به جای شیشه‌های مشجر است و امنیت بالاتری نسبت به شیشه دارد

– نسبت به شیشه رطوبت کمتری را به خود جذب می کند.

– همچنین در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

شیشه و پلکسی گلاس دوغی هردو از ورود سر و صدا به محیط جلوگیری می‌کند.

– پلکسی دوغی چون بسیار سبک است به راحتی در پروژه‌های مختلف قابل پیاده‌سازی و اجراست و وزن نهایی سازه بسیار سبک خواهد بود.

– به دلیل جنسی که دارد زود تغییر رنگ نمی‌دهد و به راحتی قابل شستشو و تمیز شدن است.

– در برابر اشعه ماوراء بنفش، عوامل شیمیایی مثل اسیدها، روغن ها و پاک کننده‌ها و شوینده‌های خانگی نیز مقاومت بالایی دارد.

– قیمت پلکسی دوغی با توجه به کاربرد و ماندگاری بالای آن بسیار مناسب است.

– می‌توان روی آن طراحی و حکاکی و چاپ انواع تصاویر دلخواه را انجام داد.

– همچنین پلکسی دوغی به خاطر این ویژگی منحصر به فرد که نور بیشتری نسبت به دیگر پلکسی‌های سفید و مات از خود عبور می‌دهد محبوب‌تر و پرفروش‌تر است.

تفاوت پلکسی دوغی و شیری و استخوانی

فرق پلکسی شیری و استخوانی با پلکسی دوغی چیست؟ تفاوت این سه نوع پلکسی در تفاوت عبور نور از آن‌ها و فاصله منبع نور به آن‌ها است. بهتر است زمانی از پلکسی شیری استفاده شود که منبع نور به صفحه پلکسی نزدیک و شدت نور زیاد است. به دلیل اینکه پلکسی شیری نور یکنواخت‌تری به محیط منتقل می‌کند و رد چراغ و لامپ‌ها از پشت آن دیده نمی‌شود. از پلکسی شیری در ساخت چلنیوم استفاده می‌کنند.

به دلیل اینکه پلکسی دوغی نور بیشتری از خود عبور می‌دهد اگر فاصله منبع نور تا صفحه پلکسی زیاد است و نور شدت زیادی ندارد استفاده از پلکسی دوغی گزینه‌ای مناسبی است. همچنین از این نوع پلکسی برای تولید تابلوهای لایت باکس کاربرد دارد.

پلکسی گلاس دوغی یک نوع از رنگ‌بندی پلکسی گلاس است.تفاوت پلکسی استخوانی با پلکسی دوغی و پلکسی شیری در این است که پلکسی استخوانی سفیدتر از این دو نوع پلکسی است و هیچ نوری را از خود عبور نمی‌دهد. از پلکسی گلاس استخوانی بیشتر برای تولید استندهای آرایشی استفاده می‌شود.

تفاوت پلکسی دوغی با پلکسی شیری و استخوانی

خرید پلکسی دوغی

حال که دانستیم پلکسی دوغی چیست، برای شما این سوال پیش می‌آید که پلکسی گلاس از کجا بخریم؟ با توجه به هدف و نیازی که دارید انواع پلکسی گلاس را می‌شود به صورت عمده از مراکز خرید معتبر، حضوری و آنلاین خریداری کرد.
ورق پلکسی دوغی با ابعاد استاندارد ۱۸۳*۱۲۲ سانتی‌متر تولید شده و ضخامت آن از ۲ تا ۴۰ میلی‌متر عرضه می‌شود؛ ولی ابعاد آن در زمان خرید می‌تواند به صورت سفارشی تغییر کند.
برای خرید پلکسی دوغی باید به دنبال بهترین کیفیت بود. پلکسی‌ها توسط کارخانه‌های مختلفی در تمام دنیا تولید می‌شوند؛ اما کشورهایی مثل چین، تایوان، اندونزی، ویتنام و هنگ کنگ از معروف‌ترین تولیدکنندگان پلکسی هستند که پلکسی‌ها را با برندهای مختلف تولید می‌کنند. حالا سوال اینجاست، برای تهیه محصول باکیفیت، فقط باید به محصولات خارجی اعتماد کنیم؟
امروزه کشور عزیزمان ایران هم با به کارگیری بهترین فناوری‌های روز دنیا و به روزترین تکنولوژی دست به تولید پلکسی دوغی زده است که از لحاظ کیفی هم، توانسته نظر مصرف‌کنندگان را به خودش جلب کند.
بعد از کیفیت، باید به دنبال قیمت مناسب بود. برندها خیلی در تعیین قیمت پلکسی نقش زیادی ندارند اما کیفیت ورق پلکسی تعیین کننده‌ی قیمت گذاری بر روی پلکسی‌ها است.

سخن پایانی
پلکسی گلاس‌ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که یکی از بهترین انواع آن پلکسی دوغی است. در این مقاله سعی شد که به طور کامل راجع به اینکه پلکسی دوغی چیست و کاربرد پلکسی دوغی چیست صحبت کنیم. این که آیا محصول پلکسی دوغی برای شما مناسب است یا خیر، بستگی به هدف و سلیقه شما دارد.

به طور کلی، بعد از خواندن این مقاله، می‌توانید بفهمید که آیا محصول مورد نیاز شما پلکسی دوغی است یا خیر! در صورتی که می‌خواهید پلکسی دوغی بخرید، توصیه می‌شود از جای معتبر مثل گروه صنعتی سالار فایبر خرید کنید تا از لحاظ کیفی، خیالتان از بابت محصول راحت باشد و هزینه‌ای که صرف می‌کنید هدر نرود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *