تعمیر نورگیر سقفی چگونه انجام می‌شود؟


امروزه به دلیل افزایش محبوبیت استفاده از نور طبیعی خورشید، کاربرد نورگیر سقفی نیز در انواع ساختمان‌های مسکونی و تجاری و همچنین گلخانه‌ها بیشتر شده است. با توجه به نقش مهمی که این تجهیزات برای زیبایی و تامین نور فضای شما ایفا می‌کنند، کار تعمیر آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه، تمام نکاتی که نیاز است در خصوص تعمیر نورگیر سقفی بدانید برای شما شرح داده‌ایم.

تعمیر نورگیر سقفی

نورگیر سقفی چیست؟

نورگیرهای سقفی در واقع به نوعی پنجره‌های سقفی گفته می‌شود که برای نورپردازی و تهویه‌ی هوای اتاق در قسمت‌های گوناگون آن ساخته می‌شود. در معماری‌های سنتی برای ساخت انواع نورگیرهای سقفی از شیشه استفاده می‌شد. با این وجود، در چند سال اخیر، تولیدات ورق پلی کربنات و یا ورق پلکسی گلاس به قدری پیشرفت کرده است که بسیاری از افراد دیگر نیازی به استفاده از شیشه برای ساخت نورگیرهای سقف خود نمی‌بینند.
این نورگیرها در مدل‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. به طور مثال، آن‌ها هم می‌توانند به شکل ریلی باز و بسته شوند و هم می‌توان در آن‌ها از فنر بازشونده استفاده کرد. پلی کربنات سقفی یکی از بهترین گزینه‌های ساخت نورگیر است که با داشتن رویه‌ی محافظ UV، اشعه‌های مضر خورشید را فیلتر می‌کند. همچنین وزن سبک آن، کار حمل و نقل و نصب نورگیر را آسان‌تر ساخته است.
فایبر گلاس شفاف دوجداره نیز یکی دیگر از مشهورترین جنس‌های موجود برای ساخت نورگیرهای سقفی است که قیمت مناسبی دارد. همچنین درصد شکنندگی فایبر گلاس دو جداره بسیار پایین است و حدودا ده سال عمر مفید دارد.

چه نوع پلی کربناتی در نصب نورگیر سقفی کاربرد دارد؟

همان طور که در بخش قبل گفته شد، پلی کربنات جزو پرکاربردترین متریال‌ها برای استفاده در نورگیر سقفی است. در ادامه، چند نمونه از بهترین گزینه‌های پلی کربنات برای ساخت نورگیرهای سقفی را معرفی کرده‌ایم.

– پلی کربنات چند جداره

این نوع پلی کربنات علاوه بر مقاومت بالا، با داشتن لایه‌ی محافظ در برابر نور خورشید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در انواع نورگیرها و سایبان‌ها است.

– پلی کربنات موج‌دار

مدل موج‌دار پلی کربنات میزان مناسبی از نور را از خود عبور می‌دهد و با وجود سادگی، به زیبایی فضا کمک می‌کند.

– پلی کربنات تخت

پلی کربنات تخت به دلیل داشتن شفافیت بالا، شباهت زیادی به شیشه دارد و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای نورگیرهای ساده‌ای باشد که شکل محدب یا قوس مانند ندارند.

نورگیر سقفی استخر

روش‌های تعمیر نورگیر سقفی (انواع مشکلات + راهکار آن‌ها)

نورگیرهای سقفی ممکن است به دلایل گوناگونی دچار مشکل شوند و به تعمیر نیاز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود نورگیر سقفی شما به تعمیر نیاز داشته باشد، استفاده نکردن از جنس خوب و باکیفیت است. مهم نیست نورگیر سقفی شما از پلی کربنات شفاف ساخته شده است یا از ورق فایبر گلاس چند جداره، اگر برای کم شدن هزینه‌ها به یک جنس بی‌کیفیت اکتفا کنید، در زمان تعمیر نتیجه‌ی آن را خواهید دید. بنابراین پیشنهاد ما به شما، استفاده کردن از ورق‌های پلیمری باکیفیت است.
با این وجود، حتی بهترین نوع ورقه‌های پلی کربنات هم پس از مدتی فرسوده می‌شوند و از بین می‌روند. به همین دلیل، لازم است پس از سپری شدن عمر مفید این ورق‌ها، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید. عامل دیگری که می‌تواند نورگیر سقفی را به خرابی یا ترک برداشتن دچار کند، وجود حیوانات کوچک و جانوران موذی است.
بررسی خرابی سقف، معمولا با دو روش انجام می‌شود. روش اول به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارد. تنها لازم است تا تمام سقف نورگیر را با دقت از نظر بگذرانید. هرگونه ترک یا شکستگی در سطح نورگیر، می‌تواند بعدها به نشتی و خرابی بیشتری منجر شود.
راه دیگر، آب ریختن بر روی نورگیر است. این روش به شما کمک می‌کند تا در صورت وجود نشتی، محل شکسته شدن یا ترک برداشتن سقف خود را شناسایی کنید. در صورت وجود هر گونه نشتی، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
همچنین، در صورتی که آبی که از سقف نشت کرده است، تغییر رنگ داده باشد، به معنای پوسیده بودن لایه‌های زیرین نورگیر سقفی است. در چنین حالتی، اگر سریعا مشکل را پیگیری و آن را حل نکنید، ممکن است درگیر مشکل رطوبت و کپک زدگی شوید.
در مواردی که ترک ایجاد شده بزرگ نیست، نیازی ندارید تا تمام نورگیر را تعویض کنید و هزینه‌ی اضافی بر خود متحمل شوید. در مرحله‌ی اول، برای چند روز ترک را در نظر بگیرید. اگر ترک گسترش پیدا نکند و در اندازه‌ی خود باقی بماند، نیازی به تعویض ندارد. چرا که نورگیرها معمولا دو لایه هستند و تا زمانی که ترک به لایه‌ی دوم نرسد مشکل جدی نورگیر شما را تهدید نخواهد کرد.
در مرحله‌ی بعد، یک لایه آب بند شفاف بر روی ترک قرار دهید، به طوری که کل سطح آن را بپوشاند. بنابراین دیگر نیازی به هزینه‌ی اضافه نخواهد بود.

تعمیر نورگیر سقفی گلخانه

برای تعمیر نورگیر سقفی به چه کسانی مراجعه کنیم؟

تعمیر نورگیر سقفی می‌تواند کار دشوار و پیچیده‌ای باشد. این کار باید توسط متخصصانی که در این زمینه تجربه دارند انجام شود. چرا که در زمینه‌ی تعمیر انواع نورگیر سقفی، بسیاری از قطعات سالم هستند و نیازی به تعویض تمام قسمت‌های نورگیر نخواهد بود. بنابراین، در چنین شرایطی حضور یک تعمیرکار حرفه‌ای ضروری است تا بتواند هزینه‌های شما را به حداقل رسانده و با مهارت، تنها به تعمیر بخش‌های آسیب دیده بپردازد.

تعمیر نورگیر سقفی خانه

گروه صنعتی سالار فایبر، سال‌ها به عنوان نماینده‌ی رسمی شرکت پلیمر طلایی یزد فعالیت کرده است. این شرکت در حال حاضر، باکیفیت‌ترین انواع ورق کریستال، ورق فایبرگلاس، ورق پلی کربنات شفاف و … را با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌کند. در صورتی که برای تعمیر نورگیر سقفی استخر، گلخانه و یا ساختمان خود به محصولات پلیمری نیاز دارید، از سایت ما بازدید کنید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *