تابلو پلکسی چیست و چه کاربردی دارد؟


افراد زیادی هستند که اصلا نمی‌دانند تابلو پلکسی چیست؛ اما افراد خیلی کمی هستند که ندیده باشندش و به صورت روزمره، با آن سر و کار نداشته باشند. تابلو پلکسی‌ها تابلوهایی هستند که از پلکسی گلاس‌ها تولید می‌شوند و صنعت تابلوسازی را حسابی متحول کرده‌اند. در این مطلب از گروه صنعتی سالار فایبر همه آنچیزی که باید درباره پلکسی گلاس این ورق پرکاربرد و تابلوهای پلکسی بدانید شرح دادیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

مواد سازنده تابلو پلکسی چیست؟

تابلوهای پلکسی‌ها، از ورق پلکسی ساخته می‌شوند و ورق پلکسی را هر کس به یک اسمی صدا می‌زند. ورق اکرلیک، ورق شفاف ، پلکسی گلاس و چندتا اسم تخصصی دیگر که اگر به گوشتان خورد تعجب نکنید. بنظرم، وقتی که پلکسی‌جان در سال 1982 به دنیا آمد، خانواده مادری و پدری روی نام‌گذاری‌اش به توافق نرسیده‌اند و بعدا در دوران نوجوانی دوستانش هم، دلشان خواسته که یک اسم صمیمانه رویش بگذارند. به خاطر همین است که سوال‌های پرتکرار” پلکسی گلاس چیست؟“، “اکریلیک پلکسی گلاس چیست” و ” ورق اکرلیک چیست” همه و همه جواب‌های مشابهی دارند.
پلکسی گلاس که اولین بار در سال ۱۹۲۸ اختراع و در سال ۱۹۳۳ به تولید انبوه رسید؛ در واقع اکریلیک یا همان هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف است.

 

تابلو پلکسی چیست

 

تابلو پلکسی چیست؟

تابلو پلکسی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین نوع تابلوها، با کیفیت و دوام بالا است که در ساخت آن از پلکسی گلاس استفاده می‌شود. این تابلوها به دلیل اینکه مانند شیشه بسیار شفاف هستند اما مانند آن زود آسیب نمی‌بینند به یکی از تابلوهای تبلیغاتی پرطرفدار تبدیل شده‌اند. البته ویژگی‌های تابلوهای پلکسی تنها به این موارد ختم نمی‌شود. تابلوهای پلکسی، ویژگی‌های جالب و منحصر به فردی دارند که باعث شده، استفاده از آنها تا این حد رایج شود.

 

ویژگی‌ تابلو پلکسی چیست؟

تابلوهای پلکسی ویژگی‌های خوب بسیاری دارند از جمله اینکه از شیشه مقاومتر و شفافترند. انعطاف پذیر، قابل بازیافت و قابل شستشو هستند. رنگشان تغییر نمی‌کند و تیره نمی‌شوند. در برابر رطوبت و اشعه مضر آفتاب مقاومند و در هنگام آتش سوزی ذوب نمی‌شوند. مقاوم‌ترین پلیمر روشن به حساب می‌آیند و دارای رنگبندی متنوعی‌اند. در کنار همه اینها، قیمتشان مناسب و مقرون به‌صرفه است.

 

ویژگی تابلو پلکسی

 

انواع تابلو پلکسی

یکی از بهترین خصوصیات تابلوهای پلکسی این است که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. این مسئله باعث شده تا افراد بیشتری از این محصول، خوششان بیاید و بتوانند با توجه به هدف و سلیقه خود، آن چه را که واقعا نیاز دارند تهیه کنند.

در زیر، به نمونه‌های متنوع تابلو پلکسی موجود در بازار اشاره می‌کنیم. انواع مختلف این تابلو عبارتند از:

● تابلو پلکسی بی آلایش
● تابلو پلکسی دوبل
● تابلو پلکسی کریستالی
● تابلو پلکسی الماسی
● تابلو پلکسی ستاره ای
● تابلو پلکسی کناره کنشکاف
● تابلو پلکسی کناره هندی
● تابلو پلکسی رنگی
● تابلو پلکسی نوری

همچنین بر اساس نوع ورق پلکسی گلاسی که در ساخت تابلو پلکسی استفاده می‌شود هم می‌توان تابلوهای پلکسی را در دسته‌بندی کلی‌تری جا داد. انواع ورق پلکسی گلاس که در تابلوسازی از آن استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

– پلکسی گلاس رنگی که از آن تابلوی پلکسی گلاس رنگی ساخته می‌شود.

– پلکسی ترنسپارنت معمولی که تابلوهای پلکسی ترنسپارنت را از آن می‌سازند.

– پلکسی گلاس شفاف که ماده سازنده تابلو پلکسی شفاف است.

پلکسی گلاس مات که از آن برای ساخت تابلو پلکسی مات استفاده می‌کنند.

– پلکسی گلاس آینه‌ای که در ساخت تابلوهای آینه‌ای از آن استفاده می‌شود.

 

کاربرد تابلو پلکسی

از آنجایی که فعال بودن در تجارت و کسب و کار نیازمند داشتن تبلیغات و بازاریابی است و تابلوسازی یک روش برتر و دائمی در حوزه تبلیغات و بازاریابی است؛ کاربرد تابلو پلکسی هم بسیار زیاد است. تابلو پلکسی را می‌توان از زیباترین تابلوهایی دانست که استفاده از آن در بین کسب و کارها رایج شده است.
با توجه به انواع مختلف تابلوهای پلکسی که تولید شده می‌توان از آن‌ها در مراکز خرید، مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها، آرایشگاه‌ها و … استفاده کرد.
همچنین با توجه به کاربرد پلکسی گلاس در صنعت روشنایی و ترکیبش با صنعت تابلوسازی شاهد ورود تابلوهای پلکسی زیباتر و جذاب تری به بازار شده‌ایم که توجه خاص‌پسندها را حسابی به خودش جلب کرده است و کاربرد تابلو پلکسی را از قبل هم بیشتر کرده است.

 

موارد استفاده از تابلو پلکسی

 

مراحل ساخت تابلو پلکسی چیست؟

تابلوپلکسی‌ها طی مراحل زیر ساخته و پرداخته می‌شوند:

1. ابتدا طرح مورد نظر را به صورت دو بعدی روی کاغذ پیاده می‌کنند تا قبل از تولید، یک پیش زمینه از محصول نهایی در دسترس باشد.

2. در مرحله‌ی بعد نوشته‌ها را برجسته می‌کنند که دستگاه‌های برش به راحتی توانایی خواندن نوشته‌ها را داشته باشند.

3. سپس دستگاه لیزر حروف برجسته را برش می‌دهد.

4. بعد از آن با استفاده از چسب کلروفرم و کمی گرما دادن حروف تابلو را به یکدیگر می‌جسبانند.

5. در مرحله‌ی نهایی حروف برجسته را باز هم با کمک کلروفیرم و کمی گرما به تابلو پلکسی می‌چسبانند.

باید به این نکنه توجه داشت که از گرما به اندازه استفاده کرد. استفاده‌ی بیش از حد و یا خیلی کم باعث کم شدن کیفیت کار نهایی شده و موجب می‌شود که محصول نهایی زودتر خراب شود.
ساخت و پرداخت تابلو پلکسی، بسیار حساس است. هر چقدر که سازنده، از مواد اولیه بهتری استفاده کند و مراحل ساخت را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهد، محصول نهایی بهتر خواهد شد. توصیه می‌شود، قبل از سفارش کالا نمونه‌کارهای سازنده را ببینید و دقت کنید که آیا سازنده از ورق پلکسی گلاس باکیفیتی استفاده کرده است یا نه.

 

سخن پایانی
در این مقاله خواندیم که تابلو پلکسی چیست و کاربرد تابلو پلکسی کجاست. در کل باید گفت با توجه به تنوع نسبتا خوب تابلوهای پلکسی و ویژگی‌های خوب بسیاری که دارد؛ تابلو پلکسی بهترین انتخاب برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف است.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید به تابلو پلکسی‌ها فکر کنید. با استفاده از آنها، نگرانی‌ و دغدغه‌های فکری‌تان از بابت کیفیت و زیبایی تابلوی فروشگاه و کسب و کاری که دارید به حداقل خواهد رسید؛ چرا که تابلوهای ساخته شده از پلکسی گلاس، زیباترین نمونه‌های تابلوهای تبلیغاتی‌ موجود در بازاراند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *