برش لیزری پلکسی گلاس چیست؟


برش لیزری پلکسی گلاس چیست؟ کاربرد و مزایای برش لیزری پلکسی گلاس کدامند؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این پرسش ها هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

ما در گروه صنعتی سالار فایبر می خواهیم به شما بگوییم برش لیزری پلکسی گلاس چیست و با چه دستگاهی انجام می شود؟! اگر این مطلب برایتان مفید بود می توانید آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

نکات مهمی که در هنگام برش لیزری پلکسی گلاس باید رعایت کنیم

 

برش لیزری پلکسی گلاس چیست؟

قبل از این که درباره برش پلکسی گلاس توضیحات مهمی را به شما ارائه دهیم، لازم است تعریف کوتاهی از ورق پلکسی گلاس داشته باشیم. در این صورت با جنس و خصوصیات این نوع ورق ها بیشتر آشنا می شوید و درک بهتری از روش های برش پلکسی گلاس خواهید داشت.

به ماده های شفافی که شبیه شیشه هستند و در صنایع گوناگون به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه کاربرد دارد ورق های پلکسی گلاس می گویند. پلکسی گلاس از نوعی پلاستیک خالص و مقاوم و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است. به همین دلیل نسبت به شیشه مقاومت بیشتری دارد. همچنین نگهداری از پلکسی گلاس نیز ساده تر است.

قیمت پلکسی گلاس در بازار با توجه به انواع مدل های پلکسی گلاس متفاوت می باشد. البته پلکسی گلاس را در بازار با نام های اکریلیک، طلق، پلکسی شفاف سفید و غیره نیز می شناسد. اما به طور کلی نام پلکسی گلاس رایج تر است و در بازار کاربرد بیشتری دارد.

برش لیزری پلکسی گلاس چیست؟

 

لزوم برش لیزری پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در ضخامت و ابعاد گوناگون تولید می شود. گاهی نیاز است هنگام خرید پلکسی گلاس، ورق ها برش داده شود. گاهی نیز بر اساس نیاز مصرف کننده ورق ها به صورت استاندارد و بدون برش به فروش می رسد.

به طور کلی از مهمترین مزایای ورق پلکسی گلاس امکان برش آن در ابعاد و اندازه های مورد نظر می باشد. بنابراین افراد می‌توانند در صنایع گوناگون و بر اساس نیاز خود این ورق ها را متناسب با ابعاد دلخواه تهیه کنند.

برش لیزری پلکسی گلاس با دستگاه

یکی از بهترین روش ها برای برش پلکسی گلاس استفاده از دستگاه لیزر می باشد. این روش مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله:

  1. امکان برش و حکاکی طرح های مختلف
  2. صرفه جویی در وقت و هزینه ها
  3. ایجاد لبه های صاف و تمیز
  4. برش یک دست و با کیفیت
  5. ایجاد حکاکی های دقیق
  6. تراشکاری سریع و غیره
  7. ایجاد نقوش ظریف

موارد بالا از جمله مهمترین مزایای برش لیزری پلکسی گلاس به شمار می رود.

برش لیزری پلکسی گلاس بهتر است یا برش با دست

 

برش لیزری پلکسی گلس روی چه متریالی قابل اجراست؟

انواع ورق پلکسی گلاس را می توان با استفاده از روش لیزر برش داد. البته برخی ورق ها کاربرد بیشتری دارد بنابراین برش آن با لیزر رایج تر است. از جمله:

  • ورق پلکسی گلاس مات

ورق پلکسی گلاس مات کاربرد گسترده ای ندارد و به دلیل این که نور را به خوبی بازتاب نمی دهد استفاده کمی در صنایع گوناگون دارد. با این‌حال ورق پلکسی گلاس مات به وسیله لیزر به سادگی قابل برش است.

 

  • پلکسی گلاس شفاف

یکی از انواع پلکسی گلاس که طرفداران زیادی دارد مدل های شفاف آن است که به راحتی می‌توان آن را جایگزین شیشه کرد. ورق پلکسی گلاس شفاف در مکان های مختلفی کاربرد دارد.

 

  • پلکسی گلاس رنگی

در انجام برش لیزری پلکسی گلاس از انواع مختلف پلکسی گلاس رنگی نیز استفاده می شود. این نوع ورق ها برای برش و حکاکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ازمهمترین قابلیت‌های پلکسی گلاس رنگی امکان عبور نور از آن می باشد. به نحوی که سمت دیگر ورق دیده نمی شود.

 

 

  • پلکسی گلاس های میرور یا آیینه ای

پلکسی گلاس میرور یکی از انواع پلکسی گلاس است که ساختاری بسیار شفاف دارد و با استفاده از جیوه ساخته شده است. این نوع ورق ها که روند ساخت آنها مشابه آیینه است بیشتر برای تزیینات، دکوراسیون و فضاسازی داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • پلکسی گلاس ترانسپارنت معمولی

از این نوع پلکسی گلاس در فضاهای نورگیر استفاده می شود.

لیزر پلکسی گلاس چیست

 

مزایای برش لیزری پلکسی گلاس

همانطور که عنوان شد از مهم ترین مزایای ورق های پلکسی گلاس امکان برش آنها در ابعاد گوناگون می باشد. به همین دلیل کاربرد این نوع ورق ها در صنایع مختلف و ساخت لوازم گوناگون بسیار گسترده است.

روش های مختلفی برای برش پلکسی گلاس با دست و دستگاه وجود دارد. اما برش لیزری پلکسی گلاس به دلیل مزایایی که دارد رایج تر است و طرفداران بیشتری دارد. از جمله مهمترین این مزیت ها عبارتند از:

  1. تنوع در رنگ
  2. استحکام بالا
  3. انعطاف پذیری
  4. شفاف و سبک بودن
  5. عدم سایش مواد اولیه
  6. سرعت بالای انجام برش
  7. جلوگیری از هدر رفتن مواد اولیه
  8. استحکام بیشتر نسبت به شیشه
  9. انجام ساده عملیات حک و برش لیزر
  10. مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دما
  11. امکان ایجاد برش های ظریف و دقیق
  12. ایجاد سطحی صاف و یکدست در برش
  13. امکان ایجاد برش در ضخامت و عمق های گوناگون
  14. امکان ایجاد حکاکی طرح و نقوش ساده و پیچیده در زمانی بسیار کوتاه

کاربرد برش لیزری پلکسی گلاس

بعد از این که با مزایای برش لیزری پلکسی گلاس آشنا شدید حتما می خواهید بدانید کاربرد این روش چیست؟ یا مهمترین کاربرد برش لیزری پلکسی گلاس شامل چه مواردی است؟! از جمله مهم‌ترین کاربردهای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حکاکی روی پلکسی
  2. ساخت تابلو های لیزری
  3. حکاکی عکس بر روی پلکسی
  4. ساخت استند های نمایشگاهی
  5. ساخت جعبه های شفاف تزیینی
  6. حکاکی آرم و لوگو شرکت های مختلف
  7. ساخت قطعات صنعتی، هنری و دکوری
  8. ساخت برخی لوازم تحریر و لوازم مقوایی
  9. ایجاد تصاویر مختلف و چهره بر روی پلکسی
  10. ساخت و حروف و کلمات برای بنر های تبلیغاتی
  11. حکاکی کارت های عروسی و کارت ویزیت مطب ها و مشاغل مختلف

 

لیز کات پلکسی گلاس چیست

 

نکته برش لیزری پلکسی گلاس

ممکن است بخواهید ورق پلکسی گلاس مورد نیاز خود را با دست برش دهید. در این صورت نیاز به ابزار هایی از جمله چاقوی مخصوص، اره برقی، میز کار و غیره دارید تا بتوانید برش صاف و یکدستی به جا بگذارید. اما همیشه این امکانات در دسترس افراد نیست.

از طرفی تهیه و خرید این ابزار نیز هزینه های سنگینی را برای شما به بار می‌آورد. به همین دلیل بهترین راه برش لیزری پلکسی گلاس است که هم مقرون به صرفه است هم در مدتزمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

کاربرد برش لیزری ورق آکریلیک چگونه انجام میشود

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد برش لیزری پلکسی گلاس و همچنین کاربرد و مزایای آن با شما سخن گفتیم. گروه صنعتی سالار فایبر با سابقه ای درخشان در زمینه توزیع انواع ورق های پلکسی گلاس راهنمای مطمئنی برای شما خواهد بود تا بتوانید سوالات مورد نظر خود را درباره محصولات بپرسید و در سریعترین زمان ممکن به پاسخ‌ مناسبی دست پیدا کنید. در پایان امیدواریم این مقاله کاربردی برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *