آشنایی با پلکسی گلاس مات


ورق پلکسی گلاس مات یکی از کاربردی‌ترین انواع پلکسی گلاس است. اصلی‌ترین کاربرد این محصول نیز به عنوان جایگزین شیشه است. برای آشنایی با انواع پلکسی مات شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌کنیم‌.

پلکسی گلاس مات چیست؟

پلکسی گلاس‌ها پلیمرهای مقاوم و مستحکمی هستند که در انواع صنایع کاربرد دارند. در مقاله‌های پیشین به معرفی انواع ورق پلکسی گلاس پرداخته‌ایم. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های پلکسی گلاس، مدل مات آن است. میزان شفافیت پلکسی ساده کاملا مشابه شیشه است.

با این حال پلکسی مات با وجود آن که نور را از خود عبور می‌دهد، اما تصاویر و اشیا از پشت آن قابل مشاهده نیستند. البته پلکسی گلاس مات مدل‌های مختلفی دارد. در برخی مدل‌ها حتی نور هم از پلکسی عبور نمی‌کند.

 

پلکسی مات

 

تفاوت پلکسی گلاس با شیشه

به طور کلی تفاوت‌های متعددی بین شیشه و پلکسی گلاس وجود دارد. همین ویژگی‌های متفاوت سبب شده تا از پلکسی گلاس به عنوان بهترین جایگزین شیشه یاد شود. برخی از این موارد عبارتند از:

وزن پلکسی گلاس بسیار سبک‌تر از شیشه است در نتیجه حمل و نقل و جابجایی آن راحت‌تر از شیشه خواهد بود. همچنین استحکام و مقاومت پلکسی  در برابر فشار و ضربه بیشتر است.

با وجود اینکه پلکسی ماده خشکی است نسبت به شیشه انعطاف پذیری بیشتری دارد. به صورتی که حتی در خانه نیز با استفاده از کمی حرارت می‌توان محصول را خم کرد. در حالی که برای ایجاد تغییر ظاهری در شیشه به کوره‌های بزرگ صنعتی نیاز است.

پلکسی گلاس در آکواریوم

وقتی گفته می‌شود پلکسی گلاس جایگزین شیشه است، احتمالا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد پنجره است. با این همه پلکسی گلاس یک انتخاب فوق‌العاده برای ساخت آکواریوم است.

تجهیزات مورد نیاز برای این کار عبارت است از:

  • صفحه‌های پلکسی گلاس
  • چسب اکریلیک
  • درزگیر اکریلیک
  • نوار ماسک

با استفاده از ورق اکریلیک به جای شیشه، آکواریوم شما بسیار محکم‌تر و سبک‌تر خواهد بود. تنها به این نکته توجه کنید که ورقه‌ها نباید دچار خراشیدگی شوند. البته در صورت خراشیدگی، برخلاف شیشه می‌توان ورق پلکسی را با بافر مسطح کرد.

کاربرد پلکسی مات

به طور کلی مهم‌ترین کاربرد ورق پلکسی، امکان جایگزینی آن با شیشه است. پلکسی گلاس مات نیز به همین ترتیب به عنوان بهترین جایگزین برای شیشه استفاده می‌شود.

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که دلیل جایگزینی پلکسی گلاس چیست؟ استحکام، مقاومت در مقابل ضربه و عایق بودن در مقابل صدا و تغییرات دمایی از جمله دلایل جایگزینی پلکسی گلاس با شیشه است.

با توجه به ویژگی عدم نمایش تصویر در این محصول، پلکسی مات عمدتا برای مکان‌هایی به کار می‌رود که نیاز به یک فضای خصوصی باشد. به عنوان مثال استفاده از این محصول در حمام و سرویس بهداشتی به جای شیشه بسیار مرسوم است.

 

کاربرد پلکسی گلاس مات

 

انواع پلکسی مات

اما انواع پلکسی گلاس مات چیست؟ همانطور که گفتیم پلکسی مات انواع مختلفی دارد. می‌توان این مدل‌ها را در 3 دسته اصلی جای داد. این 3 گروه عبارتند از:

ورق پلکسی گلاس مات یک رو

پلکسی مات یک رو همانطور که از نام آن مشخص است، دارای یک لایه ماده ماتت کننده است. این مدل در عین سادگی دارای ظاهری بسیار شیک و زیباست. به همین علت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت استند تبلیغاتی این محصول است.

به خصوص در فروشگاه‌های سطح بالا که علاقه‌مند به استفاده از تجهیزات ساده اما در عین حال جذاب هستند. به این نکته توجه داشته باشید که پلکسی گلاس مات یک رو نور را از خود عبور نخواهد داد.

ورق پلکسی گلاس مات رنگی

پلکسی گلاس مات رنگی پرکاربردترین مدل پلکسی مات در صنعت تبلیغات است. دقت داشته باشید که عنوان مات برای این محصول تنها به دلیل مشخص نبودن تصاویر از پشت آن است.

در حقیقت پلکسی گلات مات رنگی ظاهر بسیار براقی دارد. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این مدل ساخت حروف برجسته برای تابلوهای تبلیغاتی است. رنگ‌های تند و ظاهر براق این حروف در جلب توجه مخاطب بسیار موثر خواهد بود.

ورق پلکسی گلاس مات آینه‌ای

ورق پلکسی مات آینه‌ای به جای ماده مات کننده یک لایه جیوه روی یکی از سطوح خود دارد. به همین علت سطح دیگر مانند آینه تصاویر را بازتاب خواهد داد. به طور معمول از این محصول برای تزیین و دکوراسیون داخل اماکن و منازل استفاده می‌شود.

رنگ‌های پلکسی گلاس مات

با توجه به کاربردهای متعدد ورق مات پلکسی به خصوص در صنعت تبلیغات، دکوراسیون و زیباسازی، وجود تنوع در این محصول اهمیت بسیاری دارد. گلاس مات با رنگ‌های بسیار مختلفی به بازار عرضه می‌شود. رنگ‌های جذاب و زیبایی که می‌توانند هر بیننده‌ای را به وجد و هیجان بیاورند.

البته خوب است این نکته را بدانید که با وجود پلت‌های متنوع رنگ بندی پلکسی گلاس مات، تنها برخی از رنگ‌ها همیشه دارای مشتری ثابت هستند. در نتیجه بسیاری از رنگ‌های فرعی به سختی در بازار پیدا می‌شوند.

خوب است بدانید تعداد رنگ‌های پرکاربرد پلکسی گلاس مات را ۲۰ رنگ تخمین می‌زنند‌. برخی از پراستفاده‌ترین رنگ‌ها عبارتند از:

  • قرمز
  • سبز
  • مشکی
  • سفید
  • نارنجی
  • سرمه‌ای

رنگبندی پلکسی مات

 

ابعاد پلکسی گلاس مات

ورق پلکسی گلاس مات در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شود. اما رایج‌ترین اندازه برای این محصول ۱۲۲×۱۸۳ سانتی متر است. اغلب فروشگاه‌ها و مفازه‌ها نیز همین سایز را برای فروش عرضه می‌کنند.

در صورتی که اندازه کوچکتری نیاز داشته باشید، فروشنده به راحتی بخش‌های اضافی ورق پلکسی مات را برای شما برش خواهد داد. بنابراین از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.

نکته قابل توجه بعدی ضخامت ورق پلکسی مات است‌. برای ضخامت نیز چندین گزینه پیش روی شما قرار دارد که عبارتند از:

  • ضخامت ۱ میلی متر
  • ضخامت 5/1 میلی متر
  • ضخامت ۲ میلی متر
  • ضخامت 8/2 میلی متر

البته گزینه آخر در بازار بیشتر با نام ورق پلکسی گلاس مات اخر ۳میل شناخته می‌شود. پلکسی گلاس‌های مات با ضخامت ۱ و 5/1 میلی متر به دلیل ظرافتشان، برای ساخت اشیا تزئینی کاربرد دارند. از پلکسی گلاس‌های ۲ و 8/2 نیز برای ساخت باکس، استند، حروف برجسته و… استفاده می‌شود.

قیمت پلکسی مات

به طور کلی قیمت ورق‌های پلکسی گلاس بر اساس ابعاد آن تعیین می‌شود. همچنین هر مدل با توجه به کیفیت ساخت و شرکت تولیدکننده بازه قیمتی متفاوتی خواهد داشت.

البته به طور کلی قیمت پلکسی گلاس مات به دلیل مواد به کار برده شده در آن کمی گران‌تر از پلکسی گلاس شفاف است. برای کسب آخرین قیمت‌های پلکسی گلاس می‌توانید با واحد فروش سالار فایبر گلاس تماس بگیرید.

کلام پایانی

درباره ورق پلکسی گلاس مات صحبت کردیم و با ویژگی‌های این محصول آشنا شدیم. برای داشتن تجربه خریدی ایده‌آل انتخاب یک فروشگاه معتبر در اولویت است. سالار فایبر گلاس با سال‌ها تجربه در زمینه تولید و فروش ورق‌های پلکسی گلاس می‌تواند این تجربه را به شما هدیه دهد.

در صورت تمایل می‌توانید به طور رایگان از متخصصین سایت مشاوره برای خرید دریافت کنید. همچنین برای خرید و سفارش پلکسی مات با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *