نحوه ی قیمت گذاری پلی کربنات‌ها


پلی کربنات یا polycarbonate که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارند، در دسته‌ی پلیمرهای ترموپلاستیک قرار می‌گیرند. با توجه به نکات قوت و فواید فراوانی که استفاده از ورق‌ پلی کربنات به همراه داشت، در کمترین زمان ممکن، این ماده به یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی موجود در بازار تبدیل شد.

در این مقاله، قصد داریم شما را با طریقه‌ی قیمت گذاری پلی کربنات آشنا کنیم تا بتوانید محصول مناسب خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

قیمت گذاری محصولات پلیمری

پلی کربنات چیست؟

پیش از آن که به بخش قیمت گذاری پلی کربنات برسیم، بهتر است در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که پلی کربنات چیست و چه انواعی دارد؟

ورق پلی کربنات، ماده‌ای شفاف است که تا این لحظه، نزدیک‌ترین ماده‌ی ساخته شده شبیه به شیشه است. البته میان ورق پلی کربنات شفاف و شیشه، تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد.

به طور مثال، شیشه سنگین‌تر است اما ورقه‌های پلی کربنات وزن کمتری دارند. پس طبیعتا جابجایی و کار با آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد بود و همچنین هزینه‌ی کمتری را نیز به دنبال خواهد داشت.

راهنمای خرید ورق پلی کربنات

ورق های پلی کربنات، به شش نوع تخت، دو جداره، لانه زنبوری( سه جداره)، Ax Panl (چهار جداره) ،  RFX ،موجدار ( پلی سانو پلی وید ) تقسیم می‌شوند. از میان این مدل‌ها ورق پلی کربنات چندجداره از مقاومت بالایی برخوردار است. ورق پلی کربنات موجدار نیز در برابر وزن بالا و ضربه مقاوم است.شما می توانید مقاله مربوط به راهنمای خرید ورق پلی کربنات را در صفحه مربوط مطالعه بفرمایید.

همچنین، تمام مدل‌های پلی کربنات در مقابل سرما و گرما مقاومت مناسبی دارند و از بهترین عایق‌ها محسوب می‌شوند.

قیمت ورق پلی کربنات

نحوه قیمت گذاری ورق پلی کربنات در بازار جهانی

اگر بخواهیم به صورت کلی، چند فاکتور برای قیمت گذاری پلی کربنات در بازارهای جهانی مشخص کنیم، می‌توانیم به شش مورد اشاره کنیم. برند،میزان شفافیت، رنگ، قیمت و کیفیت مواد اولیه و همچنین ضخامت هر ورق پلی کربنات، تاثیر بسیاری بر قیمت نهایی هر ورق پلی کربنات دارند.

-برند

انتخاب برند می تواند تاثیر بسزایی در قیمت پلی کربنات داشته باشد. برندهای مختلف ممکن است سطوح مختلفی از کیفیت، شهرت و تقاضای مشتری را در برداشته باشند که می تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. بهترین برند پلی کربنات به دلیل درک کیفیت بالاتر اغلب قیمت های بیشتری دارند.

ـ میزان شفافیت

هرچه مواد اولیه‌ای که در ساخت پلی کربنات به کار رفته‌اند خالص‌تر باشند، محصول نهایی شفافیت بیشتری نیز خواهد داشت و از نظر ظاهری نیز شباهت بیشتری به شیشه پیدا خواهد کرد. بنابراین، طبیعی است که ورقه‌های پلی کربنات شفاف به نسبت ورقه‌های کدر قیمت بالاتری داشته باشند.

ـ  رنگ

ورقه‌های پلی کربنات، برای راحتی مشتریان عزیز در انتخاب،در اکثر رنگ‌های پرکاربرد و پرطرفدار تولید می‌شوند. همچنین، موجود بودن این محصول در رنگ‌های گوناگون از این نظر اهمیت دارد که برای استفاده در دکور یا فضاسازی خارجی و داخلی ساختمان‌ها و سازه‌ها کاربرد دارد.

بنابراین، رنگ محصول نیز در قیمت گذاری پلی کربنات اهمیت خواهد داشت.

قیمت گذاری پلی کربنات

ـ ضخامت ورق پلی کربنات

از نظر ضخامت، ورقه‌های پلی کربنات معمولا در قطرهای 4، 6، 8، 10، 12، 14 و 16 میلی متر تولید می‌شوند. طبیعی است که هر چه قطر و ضخامت محصول بیشتر باشد، میزان بیشتری از مواد اولیه در آن به کار رفته باشد و به این ترتیب، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که برخی از نمونه‌های ورق پلی کربنات شرکت پلیمر طلایی یزد، به دلیل داشتن ضخامت و اندازه‌ی مناسب، حتی خاصیت ضد گلوله بودن نیز دارند؛ به همین دلیل از آن‌ها در صنایع دفاعی نیز استفاده می‌شود. به طور مثال، ورق تخت FLT پلی کربنات با ضخامت 12 میلی متر، از این قابلیت برخوردار است.

ـ قیمت و کیفیت مواد اولیه

قیمت محصولات پلیمری و پتروشیمی مانند پلی کربنات، رابطه‌ی مستقیمی با قیمت نفت دارند. به همین دلیل، با توجه به این که قیمت بازار نفت مدام در حال نوسان است، هزینه‌ی مواد اولیه نیز بر اساس قیمت روز محاسبه می‌شود.

از سوی دیگر، هرچه کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد، طبیعی است که قیمت آن نیز افزایش پیدا کند و این موضوع نیز در قیمت پلی کربنات به عنوان محصول نهایی تاثیر خواهد داشت.

ـ طول و عرض ورق‌های پلی کربنات

در اکثر مواقع، ورقه‌های پلی کربنات در اندازه‌های استاندارد جهانی تولید می‌شوند و سایز آن‌ها 2100 در 6000 میلی متر یا 2100 در 12000 میلی متر است.

با این وجود، شرکت‌های سازنده مانند شرکت پلیمر طلایی یزد که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده‌ی ورقه‌های پلی کربنات است، این توانایی را دارد تا بر اساس خواست مشتری، ورق پلی کربنات را در اندازه‌های مختلف تولید نماید.

قیمت گذاری ورق پلی کربنات

نحوه قیمت گذاری ورق پلی کربنات در بازار ایران

طبیعتا قیمت گذاری پلی کربنات در بازار جهانی با بازار ایرانی متفاوت است و نمی‌توان انتظار یک قیمت را داشت. قوانین قیمت گذاری محصولات پلیمری حکم می‌کنند که لیست قیمت و هزینه‌ها مدام بر اساس موارد گوناگون تغییر کنند و به روز شوند. این موارد در ادامه بررسی خواهند شد.

تمام پنج موردی که در بخش بازار جهانی بر روی سیاست قیمت گذاری پلی کربنات تاثیر می‌گذارند در این بخش نیز موثر هستند. با این وجود، بازار ایران به دلیل داشتن شرایط خاص خود، از دو مورد اضافه‌ی دیگر نیز تاثیر می‌پذیرد. تورم و قیمت ارز نیز در گران یا ارزان شدن ورقه‌های پلی کربناتی نقش بسزایی دارند.

ـ تورم

با توجه به این که کشور ما در حال حاضر درگیر تورم و مشکلات مربوط به آن است، دچار تغییراتی در میزان ارزش پول ملی خود شده است. به همین دلیل، این موضوع نیز تاثیر بسیاری بر روی قیمت گذاری پلی کربنات و بسیاری از محصولات پلیمری و پتروشیمی دیگر خواهد داشت.

ـ قیمت ارز

برخی از مواد اولیه‌ای که از آن‌ها در ساخت ورقه‌های پلی کربنات استفاده می‌شود در واقع وارداتی هستند. بنابراین، قیمت آن‌ها کاملا به قیمت ارز و تغییرات آن وابسته است.

اکنون که از نحوه‌ی قیمت گذاری پلی کربنات آگاه شده‌اید می‌توانید در کنار کیفیت بالا، به دنبال مناسب‌ترین قیمت نیز باشید. در صورتی که تمایل دارید این ورقه‌ها را با بهترین کیفیت خریداری کنید، سایت سالارفایبر در خدمت شما خواهد بود.

گروه صنعتی سالار فایبر به عنوان نماینده‌ی اصلی پلیمر طلایی یزد، بالاترین کیفیت را در ازای پایین‌ترین قیمت در اختیار شما قرار خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر، از سایت ما بازدید کنید. از توجه و همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *