معرفی بهترین برند ورق پلی کربنات


آیا با بهترین برند پلی کربنات آشنا هستید؟ پلی کربنات یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلف به خصوص در صنعت بسته‌بندی و حمل و نقل است. اگر قصدی برای خرید ورق پلی کربنات داشته باشید اولین گام داشتن اطلاعات کافی درباره این محصول و شناخت تولیدکننده‌های ورق پلی کربنات است.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا انواع تولیدکننده‌های این محصول معرفی کرده و بهترین برند ورق پلی کربنات را به شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین در صورت نیاز به راهنمای خرید ورق پلی کربنات به مطالب پیشین مراجعه نمایید.

 

بهترین برند پلی کربنات

 

تاریخچه پلی کربنات

پلی کربنات نخستین بار توسط یک دانشمند آلمانی تولید شد. در سال 1898 آلفرد آینهورن در طول تحقیقات آزمایشگاهی خود در دانشگاه مونیخ توانست پلی کربنات را کشف کند و حدود 30 سال بعد یعنی در سال 1953 مجددا تحقیقاتی در زمینه صورت گرفت.

و در نهایت سال 1955 پلی کربنات ثبت تجاری شد. به بیان دیگر در این تاریخ محصول تجاری سازی شد. از آن زمان تاکنون ورق پلی کربنات به عضوی جداناپذیر از بازار محصولات پلیمری تبدیل شده است. در ادامه بیشتر با لیست بهترین برند پلی کربنات آشنا می‌شویم.

معرفی پلی کربنات

تاریخچه تولید این محصول را دانستیم. حالا خوب است پیش از پیدا کردن بهترین برند پلی کربنات به این سوال پاسخ دهیم که پلی کربنات چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. پلی کربنات یک نوع ترموپلاستیک فشرده و بسیار مستحکم است.

این محصول در دسته محصولات پلیمری قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که از پلی کربنات به عنوان سخت‌ترین و مقاوم‌ترین محصول شفاف جایگزین شیشه یاد می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد پلی کربنات موجب شده تا این ترکیب در پروژه‌های متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورتی که خرید خود را از بهترین برند ورق پلی کربنات انجام دهید، محصول تهیه شده دارای تمامی ویژگی‌هایی که ذکر می‌شود خواهد بود.

• چشمگیرترین و قابل توجه‌ترین ویژگی پلی کربنات استحکام و مقاومت آن در برابر فشار و ضربه است. در واقع پلی کربنات چیزی در حدود 250 برابر شیشه در مقابل ضربه مقاوم است. علاوه بر این ورق پلی کربنات در مقایسه با شیشه مقاومت خمشی قابل قبولی از خود نشان می‌دهد.

• ویژگی دیگر پایین بودن ضریب انتقال دما در این محصول است. به این ترتیب استفاده از بهترین برند ورق پلی کربنات در سازه یک ساختمان می‌تواند به عایق کاری فضا کمک قابل توجهی کند.

• در صورت بروز آتش سوزی، پلی کربنات از اشتعال بیشتر حریق جلوگیری می‌کند. در حقیقت در صورت وقوع حریق ورق پلی کربنات تنها ذوب می‌شود.

• روی سطح بهترین برند پلی کربنات یک لایه UV به کار رفته است. وجود این لایه موجب شده تا مقاومت پلی کربنات در برابر اشعه خورشید بسیار بالا باشد. در نتیجه این محصول برای استفاده در پروژه‌های فضای باز بسیار مناسب است.

 

ویژگی ورق پلی کربنات

 

انواع ورق پلی کربنات

پلی کربنات دارای انواع مختلفی است. بر اساس ویژگی‌های متفاوت هر مدل می‌توان از آنها در پروژه‌های مختلفی استفاده نمود. آشنایی با انواع مدل‌ها در کنار شناخت بهترین برند پلی کربنات می‌تواند در داشتن تجربه خرید ایده‌آل موثر باشد. انواع ورقه‌های پلی کربنات عبارتند از:

ورق پلی کربنات ساده

این مدل ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع پلی کربنات است. این محصول همچنین با نام ورق پلی کربنات شفاف یا تخت نیز شناخته می‌شود. ضخامت‌های پلی کربنات ساده متغیر است. در نتیجه متناسب با پروژه و کاربری مدنظر می‌توان ضخامت مناسب را انتخاب نمود.

 

پلی کربنات چند جداره

ورق پلی کربنات چند جداره همانطور که از نام آن پیداست، متشکل از چند لایه پلی کربنات می‌باشد. مزیت اصلی این مدل استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار و ضربه است.

به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر مقاوم بودن، این محصول بسیار سبک‌تر از شیشه بوده و در نتیجه استفاده از آن در پروژه‌های مختلف به خصوص به عنوان سقف پلی کربنات بسیار ساده‌تر خواهد بود.

 

پلی کربنات چند جداره

 

پلی کربنات موج دار

ورق پلی کربنات موجدار بهترین انتخاب برای سقف محیط‌هایی مانند پاسیو، حیاط و گلخانه است. حتی ممکن است این مدل را با نام پلی کربنات گلخانه نیز در بازار پیدا کنید.

ورق پلی کربنات موج دار در شرایط مختلف آب و هوایی مانند تگرگ و باد و برف مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. با توجه به شفاف بودن این محصول، هیچگونه سایه‌ای توسط آن ایجاد نمی‌شود‌.

بهترین برند پلی کربنات

و اما به مهم‌ترین پرسش این مطلب می‌رسیم. بهترین برند پلی کربنات کدام است؟ در حال حاضر تولیدکننده‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. در بازار، برندهای مختلف ایرانی و خارجی برای خرید به مشتریان عرضه می‌شوند.

با توجه به اهمیت حمایت از کارگران و تولیدات ایرانی در این مطلب با تمرکز بر شرکت‌های تولید کننده داخلی، به معرفی بهترین برند ورق پلی کربنات می‌پردازیم.

1. شرکت پلیمر طلایی یزد

شرکت پلیمر طلایی یزد یکی از تولیدکننده‌هایی است که همواره به عنوان بهترین برند پلی کربنات معرفی می‌شود. این شرکت فعالیت خود در زمینه تولید ورق پلی کربنات و ورق آکریلیک را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد.

سالار فایبر گلاس نمایندگی پلیمر طلایی یزد را دارد. تولید محصول در پلیمر طلایی یزد مطابق بالاترین استانداردها از جمله مدیریت كیفیت، مدیریت در محیط زیست و مدیریت ایمنی و بهداشت محیط كار می‌باشد. همچنین این واحد خود را ملزم می‌داند که همواره از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در تولید بهره ببرد.

با توجه به این موارد علاوه بر حضور بازارهای داخلی، پلیمر طلایی یزد در زمینه صادرات محصول به کشورهای دیگر نیز فعالیت می‌کند‌. با وجود مواردی که ذکر شد چندان دور از ذهن نیست که شرکت پلیمر طلایی یزد به عنوان بهترین برند ورق ولی کربنات معرفی و شناخته شود.

 

پلیمر طلایی یزد

 

2. جی لیان جی

شرکت جی لیان جی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکننده‌های انواع ورق پلیمری است. این شرکت در ناحیه ویژه اقتصادی بوشهر در یک زمین با مساحت 15 هزار متر مربع احداث شده است. ظرفیت تولید سالانه این شرکت چیزی در حدود 28 هزار تن برآورد می‌شود.

با توجه به این موارد، جی لیان جی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ورق پلی کربنات در منطقه خاورمیانه دانست. با وجود دستگاه‌های پیشرفته و تولید محصولات طبق استانداردهای اروپایی، تولیدات شرکت جی لیان جی با تولیدات مشابه اروپایی در رقابت است.

3. طلق ایران

یکی دیگر از شرکت‌هایی‌ که در لیست بهترین برند ورق پلی کربنات جای می‌گیرد طلق ایران است که از سال ۷۸ یعنی بیش از ۲۰ سال پیش فعالیت خود را در زمینه تولید، واردات و فروش انواع پلکسی گلاس، ورق پلی کربنات و سایر محصولات مشابه آغاز نمود. دفتر فروش شرکت در خیابان پامنار قرار دارد.

4. نوآوران آیدا پلاستیک

نوآوران آیدا پلاستیک یکی دیگر از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های انواع ورقه ترموپلاستیک و پلیمری در ایران است. این شرکت در شهر تبریز در محوطه‌ای با مساحت 25 هزار متر مربع افتتاح شد.

ماشین‌آلات و دستگاه‌های این شرکت از کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا خریداری شده و محصولات تولیدی آنها مطابق استانداردهای جهانی است. با توجه به این موارد، تولیدات نوآوران آیدا پلاستیک علاوه بر بازار داخلی در بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شوند.

5. اکسون پلیمر

شرکت اکسون با نام اکسون پلیمر نیز شناخته می‌شود. شاید بتوان این شرکت را قدیمی‌ترین تولیدکننده ورق پلی کربنات در لیست بهترین برند پلی کربنات دانست. جالب است بدانید که در آغاز فعالیت در سال 57، این شرکت به عنوان توزیع‌کننده عمل می‌کرد.

در حقیقت در سال 1370 بود که با تاسیس کارخانه، فاز تولیدی شرکت اکسون آغاز شد. در حال حاضر کارخانه شرکت اکسون با مساحت بیش از 20 هزار متر مربع در یک شهرک صنعتی قرار گرفته است. امکان خرید حضوری و تلفنی از این شرکت برای مشتریان وجود دارد.

سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم تا با بهترین برند پلی کربنات آشنا شویم. پلی کربنات محصول پرکاربردی در پروژه‌های مختلف از جمله ماشین سازی، هواپیما سازی، ساخت شیشه ضدگلوله و… استفاده می‌شود.

در صورتی که در ارتباط محصولات پلیمر طلایی یزد به عنوان بهترین برند ورق پلی کربنات نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، با کارشناسان ما در گروه سالار فایبرگلاس تماس بگیرید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *