پشم شیشه فیلتری چیست؟


از پشم شیشه به عنوان عایق استفاده می‌شود. گاهی فکر می‌کنیم که از عایق‌ها، فقط در صنعت و ساختمان استفاده می‌شود. در صورتی که گاهی، در لوازم خانه نیز، نیاز به عایق داریم. در این مقاله از سالار فایبر، می‌خواهیم درباره پشم شیشه فیلتری چیست و کاربرد پشم شیشه فیلتری صحبت کنیم. اگر شما هم تصمیم به خرید این محصول دارید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. چرا که در انتها، نحوه خرید پشم شیشه فیلتری از تولیدکننده را نیز معرفی کرده‌ایم.
در انتهای مقاله، راهی خواهید یافت که با خیال راحت از بابت کیفیت و سلامت محصول خرید کنید و همچنین قیمت پشم شیشه فیلتری را از خود تولیدی استعلام بگیرید و در نتیجه با هزینه پایین‌تر خرید کنید.

 

 پشم شیشه فیلتری چیست

 

پشم شیشه فیلتری چیست؟

در ابتدا تعریف می‌کنیم پشم شیشه چیست؟ نوعی الیاف معدنی است که از آن برای مصارف مختلفی در صنعت استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد پشم شیشه به عنوان عایق است.

اما پشم شیشه فیلتری چیست؟به طور کلی، پشم شیشه فیلتری، نوعی از پشم شیشه است که از فشردگی بالا برخوردار است و فرایند تولید آن به صورتی انجام شده تا فشردگی مورد نیازی در آن ایجاد شود.

 

ویژگی پشم شیشه فیلتری چیست؟

به خاطر همین فشردگی الیاف پشم شیشه فیلتری، تا حدودی آن را شبیه به پشم شیشه فشرده می‌دانند. البته این طور نیست و گرچه این دو نوع پشم شیشه در فشردگی شبیه به هم هستند؛ ولی با هم متفاوت‌اند و در جاهای متفاوتی از آن ها استفاده می‌شود. تفاوت پشم شیشه فیلتری با پشم شیشه فشرده چیست؟ میزان فشردگی آنها با هم متفاوت است و اندازه، ضخامت، ابعاد و سایر موارد نیز در این دو نوع پشم شیشه کاملا فرق با هم می‌کند.

 

تولید پشم شیشه فیلتری

پس از آشنایی با پشم شیشه فیلتری چیست به سراغ روش تولید آن می‌رویم. پشم شیشه از الیاف بسیار نازک شیشه ساخته می‌شود. البته در ساخت پشم شیشه، فقط از شیشه استفاده نمی‌شود. بلکه، مواد مختلفی همچون شن و ماسه هم در ساخت پشم شیشه استفاده می‌شوند. شن و ماسه همراه با شیشه بازیافتی، تحت دمای بسیار بسیار بالا قرار می‌گیرند تا شیشه تولید شود.

سپس توسط نیرویی گریز از مرکز تحت فشار یک شبکه ریز قرار می‌گیرند. الیاف ایجاد شده، توسط این شبکه ریز، در معرض هوا قرار گرفته و خنک می‌شود. الیاف توسط مواد چسبنده به هم متصل می‌شود. به این صورت که در بین الیاف قطرات چسب ریخته می‌شود و سپس، به صورت مجدد حرارت داده خواهد شد تا رزین به مرحله پلیمریزه برسد. مرحله، بعدی این است که پشم شیشه برش داده شود و به صورت‌های مختلف بسته بندی شود.

پشم شیشه فیلتری، از فشردگی بالایی برخوردار است. این فشردگی‌ حین فرایند تولید ایجاد می‌شود.

 

تولید پشم شیشه فیلتری

 

موارد کاربرد پشم شیشه فیلتری جیست؟

کاربرد پشم شیشه فیلتری، بسیار بالا است. همانطور که از نامش پیدا است، کاربرد پشم شیشه فیلتری، بیشتر زمانی است که برای ساخت محصولی، نیاز به فیلتر داشته باشیم. آن موقع است که سر و کله‌ی پشم شیشه فیلتری پیدا می‌شود و به خوبی از پس عملیات فیلتر کردن برمی‌آید. پشم شیشه فیلتری، بیشتر برای فیلتر کردن هوا استفاده می‌شود و به عبارتی، عایق مواد اضافی موجود در هوا است.
پس می‌توان گفت که پشم شیشه فیلتری هم، مانند سایر اعضای خانواده‌اش، نوعی عایق است.

چند نمونه از کاربرد پشم شیشه فیلتری را در زیر مشاهده می‌کنید:

– استفاده از پشم شیشه فیلتری به عنوان فیلتر:

یک کاربرد پشم شیشه فیلتری، زمانی است که به فیلتر کردن هوا نیاز داریم. در وسایلی همچون جاروبرقی و هود آشپزخانه که در معرض هوا با ذرات مختلف هستند از این فیلتر استفاده می‌شود تا کثیفی‌ها از آن رد نشوند. پس اگر شما هم در کار ساخت یا تعمیر این وسایل هستید، نیاز به این نوع پشم شیشه دارید.

– استفاده از پشم شیشه فیلتری در خیاطی:

در خیاطی کاربرد پشم شیشه فیلتری چیست؟ از پشم شیشه فیلتری، در خیاطی هم استفاده می‌شود. برای دوخت سرویس آشپزخانه به این خاطر که دما را از خود عبور نمی‌دهد و دما را در محیط مدنظر حبس می‌کند از پشم شیشه فیلتری استفاده می‌کنند. همچنین، برای نم گیر هم از این نوع پشم شیشه استفاده می‌شود. در خیاطی، برای دوخت اپل کت مردانه نیز از پشم شیشه فیلتری استفاده می‌شود.

به طور کلی، کاربرد پشم شیشه فیلتری، بیشتر محدود به مصارف خانگی است.

 

کاربرد پشم شیشه فیلتری

 

پشم شیشه از کجا بخریم؟

حال که دانستیم پشم شیشه فیلتری چیست برای خرید آن، نیاز به مرجعی داریم که بتوانیم با خیال راحت از آن استفاده کنیم. از این جهت که مصارف پشم شیشه فیلتری بیشتر خانگی است، باید به کیفیت و سلامت آن بیشتر توجه کرد. همچنین از آنجایی که تولید استاندارد این محصول، سلامت آن را تضمین می‌کند اهمیت پیدا کردن یک تولیدی مطمئن بیشتر نیز خواهد شد. اگر بتوانید تولیدی معتبر و استانداردی بیابید، دیگر نیازی نیست که نگران عوارض پشم شیشه که احتمال وجود آن هست باشید.
اگر قصد خرید پشم شیشه فیلتری را دارید، می‌توانید از کارخانه خرید کنید! از چه طریق؟ از طریق اینترنت!
امروزه امکان خرید اینترنتی محصولات مختلف از تولیدی‌های معتبر فراهم شده و معمولا تولیدکننده‌های معتبر، صفحات معتبری در سطح اینترنت دارند که از طریق آنها، به صورت مستقیم به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. به عنوان مثال میتوانید برای خرید پشم شیشه فیلتری، از طریق سایت سالار فایبر گلاس اقدام به خرید کنید. این تولیدی با سابقه چندین و چند ساله و با به کارگیری بهترین نیروی کار، با استفاده از بهترین مواد و طبق بالاترین استانداردها، محصولات باکیفیتی تولید کرده و برای همیشه، خیال مشتری‌ها را از بابت کیفیت، قیمت و سهولت خرید راحت کرده است.

 

سخن پایانی
در این مقاله با پشم شیشه فیلتری چیست آشنا شده و دانستیم  کاربرد پشم شیشه فیلتری، بیشتر در مصارف خانگی است. و این به این معنی است که هنگام خرید بیشتر باید به استاندارد بودن و سلامت محصول دقت کرد. خرید از مرجع معتبر، می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند. در این مقاله، علاوه بر معرفی پشم شیشه فیلتری، کاربرد پشم شیشه فیلتری را نیز بیان کردیم و گفتیم که چطور میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *