پشم شیشه فشرده چیست؟


پشم شیشه نوعی عایق حرارتی صوتی است که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده بسیار زیادی دارد.

این عایق پرکاربرد انواع مختلفی دارد که پشم شیشه کوبیده یکی از انواع پشم شیشه است. این مدل هم ساختاری مشابه پشم شیشه دارد که فرآیند تولید آن کمی متفاوت عمل می‌کنند.

اگر برای شما هم این سوال به‌وجود آمده که پشم شیشه فشرده چیست؟ این مطلب را تا انتها دنبال کنید، تا به پاسخ سوال خود برسید.

 

پشم شیشه فشرده

 

پشم شیشه فشرده چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه یک عایق صوتی حرارتی است که در تولید محصولات متفاوت در صنایع مختلف به‌کار می‌رود. همانطور که گفتیم این عایق انواع متنوعی دارد که یکی از آنها پشم شیشه کوبیده یا فشرده نام دارد.

اما پشم شیشه فشرده چیست؟ این نوع از پشم شیشه یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین انواع عایق است. جنس پشم شیشه کوبیده از ترکیب الیاف نازک و کوچک شیشه است.

این الیاف با استفاده از فناوری‌های منحربه‌فردی فشرده می‌شوند. این کار یک ساختار سخت و محکم به‌وجود می‌آورد که عملکرد و توانایی بهتری در صنعت ساختمان‌سازی از خود نشان دهد.

عایق پشم شیشه فشرده بسیار سبک است که این وزن کم موجب جابه‌جایی راحت و نصب آسان آن می‌شود. این ماده به هیچ عنوان قابلیت کشسانی نداشته و بسیار زبر است. بخاطر نازک بودن الیاف‌ها، پشم شیشه کوبیده ضخامت زیادی دارد.

 

پشم شیشه کوبیده چه ویژگی‌هایی دارد؟

عوارض پشم شیشه برکسی پوشیده نیست با این حال مزایای آن از عوارضش بیشتر است. این مدل از پشم شیشه ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در این قسمت مهم‌ترین آنها را معرفی کرده‌ایم:

1. عایق انتقال صوت و حرارت است.

2. مقاومتی بالا تا دمای 250 درجه سانتی‌گراد دارد.

3. در برابر رطوبت، قارچ، باکتری و حشرات سازگار خواهد بود.

4. پشم شیشه کوبیده با اکثر مواد شیمیایی سازگار بوده و از آنها تاثیر منفی نمی‌گیرید.

5. در برابر آتش‌سوزی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

6. پشم شیشه فشرده دارای دوام و ماندگاری زیاد است.

 

مطالعه بیشتر: پشم شیشه فیلتری چیست؟

پشم شیشه کوبیده
کاربرد پشم شیشه فشرده چیست؟

آیا می‌دانید پشم شیشه چه کاربردی دارد؟ پشم شیشه کوبیده به‎ عنوان عایق در صنایع مختلفی کاربرد دارد که برخی از آنها را در زیر معرفی کرده‌ایم:

• عایق‌کاری مخازن

• عایق‌کاری سوله‌ها

• عایق‌کاری سقف شیروانی

• عایق‌کاری سیستم تهویه

علاوه‌بر مواردی که ذکر شد، یکی دیگر از موارد کاربرد پشم شیشه فشرده در ساختمان‌سازی است. زیرا این عایق صوت و حرارت آلودگی صوتی خارج از ساختمان را کاهش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود صدا در داخل ساختمان هم کمتر جابه‌جا شود.

از پشم شیشه کوبیده بخاطر وزن کم و مقاومت در حرارتی که دارد در ساخت آشپزخانه‌ها هم استفاده می‌کنند. در ادامه در این باره بیشتر توضیح داده‌ایم.

 

استفاده از پشم شیشه کوبیده در آشپزخانه

پشم شیشه فشرده بخاطر خاصیتی که دارد مانع کاهش و انتقال حرارت می‌شود؛ به همین علت در آشپزخانه‌ها از این عایق استفاده می‌شود.

زیرا این ویژگی کمک می‌کند تا موادغذایی و نوشیدنی‌ها دمای خود را دیرتر از دست بدهند. همچنین یک عایق مناسب دربرابر شوک و حرارت زیاد است که جایگزین مناسبی برای عایق‌های فومی یا پلاستیکی است.

از این ماده ساختمانی برای عایق کردن پنجره، در، عایق‌بندی لوله‌های حرارتی و مواردی از این دست که نیاز به جلوگیری از انتقال حرارت دارند استفاده می‎شود.

 

پشم شیشه فشرده چگونه تولید می‌شود؟

در روش تولید پشم شیشه کوبیده از ترکیب شیشه‌های طبیعی و بازیافتی (بطری نوشیدنی، شیشه پنجره و مواردی از این دست) که در دمای 1450 درجه سانتی‌گراد به الیاف تبدیل می‌شوند استفاده می‌شود. ضخامت این الیاف تولید شده حدودا بین 6 تا 7 میکرون بوده که در فرآیند تولید به یکدیگر تافته می‌شوند.

این تافتگی الیاف‌ها باعث به‌وجود آمدن میلیون‌ها حفره یا بسته‌های هوایی در پشم شیشه فشرده شده است که با حفظ هوا در خود ماهیت عایق بودن را به این نوع از پشم شیشه می‌دهد. سپس به صورت رول چیده شده و به وسیله چسب‌های رزین فشرده می‌شوند.

در نهایت این عایق‌ها در ضخامت بین 1 تا 5 سانتی‌متر، عرض بین 1 تا 2 سانتی‌متر و طول 2 تا 10 متر به بازار عرضه می‌شوند.

 

پشم شیشه کوبیده از کجا بخریم

 

پشم شیشه کوبیده از کجا بخریم؟

حال که دانستیم پشم شیشه فشرده چیست این سوال پیش می‌آید پشم شیشه از کجا بخریم؟ برای خرید پشم شیشه باید به یک مرجع قابل اطمینان مراجعه کنید. سالار فایبرگلاس با بیش از 20 سال سابقه یکی از توزیع کنندگان پشم شیشه است.

شما می‌توانید باکیفیت‌ترین محصولات را با هزینه‌ای مناسب خریداری کنید. برای تهیه پشم شیشه فشرده تنها کافیست با ما تماس بگیرید و ابعاد موردنیاز را به ما بدهید.

 

قیمت پشم شیشه

عایق پشم شیشه قیمت‌های متفاوتی دارد که به عوامل مختلفی وابسته است. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پشم شیشه می‌توان به نوع روکش، ضخامت، کیفیت و تراکم پشم شیشه فشرده اشاره کرد.

روکش یا لفاف یک نوع پوشش است که در دو مدل کاغذی و آلومینیومی وجود دارد. هر کدام از این موارد کاربردی خاص داشته که وابسته به صنعت مورد استفاده است.

یک عامل دیگر موثر در قیمت‌گذاری؛ سفارش عمده یا جزئی آن است. اگر این ماده به صورت عمده تهیه شود قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید جزئی خواهد داشت.

پشم شیشه کوبیده در بسته‌های متنوعی به فروش می‌رسند که عبارتند از:

– پشم شیشه رولی

– پشم شیشه پانل یا تخته‌ای

– پشم شیشه کوبیده بدون لفاف

– پشم شیشه فشرده مدل پارچه‌ای

– پشم شیشه با لفاف کاغذ آلومینیوم

– پشم شیشه مدل کاغذی

– پشم شیشه کوبیده با بافت سیاه مدل شیشه‌ای

 

سخن پایانی
پشم شیشه فشرده یکی از پرکاربردترین عایق‌های صوتی حرارتی است که برخی از انواع آن عایق رطوبتی هم هستند. در این مطلب به‌طور کامل با این ماده و اینکه  پشم شیشه کوبیده از کجا بخریم آشنا شدید. اگر هنوز سوالی در رابطه با پشم شیشه فشرده چیست؟ دارید در قسمت نظرات بنویسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *