بهترین پوشش سقف پارکینگ و سایبان خودرو


در معماری نوین و با پرطرفدار شدن ساختمان‌های ویلایی، پوشش سقف و سایبان خودرو نیز طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. صنایع پلاستیک و پلیمری، محصولات بسیار متنوعی را برای ساخت هر مدل پوشش سقف پارکینگ که دلخواه خریداران باشد فراهم کرده‌اند.

در مقاله‌ی امروز، شما را با انواع سایبان ساختمان و خودرو آشنا کرده و اهمیت استفاده از آن را یادآور می‌شویم. پس با ما همراه باشید.

 

سقف پارکینگ خودرو چیست؟

در گذشته، منازل و ساختمان‌های مسکونی دارای یک فضای بسته تحت عنوان پارکینگ بود. این فضا، با داشتن سقف و دیواره‌های آجری، بهترین محافظ ماشین در برابر عوامل گوناگون بود. با این وجود، در معماری‌های جدید، فضای پارک کردن ماشین، از پارکینگ‌های سر بسته به حیاط و یا پارکینگ‌های سرباز تغییر پیدا کرده است.

پوشش سقف پارکینگ

از سوی دیگر، گاهی اوقات پیش می‌آید که یک خانواده بیشتر از یک ماشین داشته باشد و برای پارک کردن ماشین، علاوه بر فضای پارکینگ از محیط حیاط نیز استفاده کند. در چنین مواردی است که سقف پارکینگ می‌تواند تمام مشکلات و نگرانی‌های شما را از بین ببرد.

پوشش سقف پارکینگ حیاط، در انواع گوناگون و در جنس‌های مختلف ساخته می‌شود تا از ماشین و یا موتور شما در برابر خطرات و یا حتی عوامل طبیعی حفاظت کند. این پوشش می‌تواند از یک طرف ستون و یا از دو طرف ستون برخوردار باشد که در ادامه‌ی متن توضیحات بیشتری در خصوص آن داده خواهد شد.

چرا باید از سایبان ماشین استفاده کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دور نگه داشتن خودرو از نور خورشید است. همه‌ی ما می‌دانیم که نور خورشید دارای اشعه‌های فرابنفش و خطرناک است که میزان بیش از حد آن می‌تواند برای بدن و پوست ما بسیار خطرناک باشد. با این وجود، شاید تا به حال به مشکلاتی که در معرض آفتاب قرار دادن خودرو می‌تواند برای ما ایجاد کند فکر نکرده باشیم.

اولین نکته، این است که نور بیش از حد خورشید باعث رنگ پریدگی می‌شود. داشبورد، صندلی‌ها و بسیاری از قطعات ماشین با قرار گرفتن در برابر نور مستقیم آفتاب، رفته رفته رنگ اصلی خود را از دست می‌دهند و کمرنگ یا حتی زرد می‌شوند.

علاوه بر رنگ رفتگی، مشکل دیگر خراب شدن قطعات داخلی ماشین است. درست است که ماشین به سطح خاصی از گرما عادت دارد و نسبت به آن مقاوم است؛ اما قرار دادن ماشین در مقابل نور مستقیم خورشید، خصوصا در روزهای گرم تابستان می‌تواند به این موضوع منجر شود که برخی قطعات درون خودرو دچار مشکل شوند.

صندلی‌هایی که از جنس چرم ساخته شده‌اند، در برابر نور خورشید، رطوبت و روغن درونی خود را از دست می‌دهند و خشک می‌شوند. خشک شدن صندلی‌های چرمی ماشین رفته رفته به ترک خوردن آن‌ها منجر خواهد شد، به طوری که به کلی جذابیت ظاهری خود را از دست می‌دهند.

مزایا سقف پارکینگ خودرو

با تمام دلایلی که در بخش قبل توضیح داده شد، مزایای استفاده از پوشش سقف پارکینگ دیگر مشخص شده است. با این وجود، در ادامه، دلایل بیشتری را برای شما جمع کرده‌ایم تا مطمئن شوید که در صورت نداشتن پارکینگ سربسته، داشتن یک سایبان خودرو از واجبات است.

ـ داشتن یک سایبان خودرو، علاوه بر نور مستقیم آفتاب، از ماشین در برابر عوامل طبیعی دیگر مانند باران، برف و تگرگ محافظت می‌کند. قطرات باران و برف می‌توانند پس از خشک شدن به لکه تبدیل شوند و ظاهر ماشین را کثیف جلوه دهند. همچنین، اگر تگرگ‌ها بزرگ باشند و یا سرعت بارش آن‌ها شدید باشد، ممکن است به بدنه‌ی خودرو صدمه بزنند.

ـ داشتن یک سایبان، به نظافت ماشین شما نیز کمک خواهد کرد و در برابر ریزش برگ درختان، گرد و خاک و فضله‌ی پرندگان، خودرو را تمیز نگه خواهد داشت.

–  نصب سقف پارکینگ در مقایسه با ساخت یک گاراژ فرآیند سریعتری است زیرا نیازی به دیوارها یا محوطه ندارد.

پوشش سایبان پارکینگ

انواع پوشش سقف پارکینگ خودرو

در این بخش، از دو زاویه‌ی گوناگون به تقسیم بندی انواع پوشش سقف پارکینگ خواهیم پرداخت. این نوع پوشش را می‌توان از نظر جنس و از نظر طراحی و ساختار به دو دسته تقسیم کرد.

ـ انواع پوشش سقف پارکینگ از نظر جنس

از نظر جنس، برای ساخت پوشش پارکینگ از دو ورق پلی کربنات و ورق آکریلیک استفاده می‌شود. پلی کربنات یکی از موادی است که از نظر ظاهری شباهت فراوانی به شیشه دارد و از نظر مقاومت از آن قوی‌تر است. با این وجود، برای اطلاعات بیشتر در خصوص این که پلی کربنات چیست، بهتر است به مقاله‌ی مخصوص این مطلب مراجعه کنید.

 سقف پارکینگ پلی کربنات هم به صورت شفاف و هم به شکل ورقه‌های رنگی ساخته می‌شود. مقاومت بالایی دارد و جلوی نفوذ نور خورشید و اشعه‌های مضر آن را نیز می‌گیرد. نمونه‌های ورق پلی کربنات چند جداره، با داشتن مقاومت بالاتر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت انواع پوشش سقف، از جمله پوشش سقف پاسیو و یا پارکینگ هستند.

آکریلیک نیز شباهت بسیاری به پلی کربنات دارد و می‌تواند به عنوان سایبان و یا پوشش سقف پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر مقاومت، پلی کربنات طاقت بیشتری در برابر صربه و وزن را دارد و از سوی دیگر، ورق آکریلیک به نسبت پلی کربنات شفاف‌تر و براق‌تر است. از نظر قیمت نیز، هزینه‌ی ورق آکریلیک کمتر از خرید پلی کربنات است.

ـ انواع پوشش سقف پارکینگ از نظر ساختار

معمولا برای ساخت سایبان خودرو، دو مدل وجود دارد. یا ساختار و طراحی سایبان به شکل یک ستونه است؛ و یا برای ساخت آن از دو ستون استفاده می‌شود.

مدل یک ستونه به دلیل ظاهری که دارد با نام‌های قوسی و یا نایکی نیز شناخته می‌شود. ظاهر آن به دلیل نداشتن یک ستون زیباتر است و رفت و آمد و ورود و خروج ماشین از پارکینگ با راحتی و سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. بسته به سلیقه‌ی مشتری و معماری ساختمان، می‌توان از ورق پلی کربنات شفاف یا رنگی و یا آکریلیک و پروفیل برای ساخت سایبان استفاده کرد.

یکی دیگر از انواع پوشش سقف مدل دو ستونه است که مانند بسیاری از سایبان‌هایی که احتمالا تا به حال دیده‌اید ساخته می‌شود. می‌توان برای ساخت آن از پلی کربنات چند جداره نیز استفاده کرد تا شفافیت آن کاهش پیدا کند و به عایق مناسب‌تری تبدیل شود. علاوه بر پوشش سقف پارکینگ، از این مدل‌ها می‌توان به عنوان سایبان استخر نیز استفاده کرد.

سایبان خودرو

 

مطالعه بیشتر: فایبر گلاس چیست

بهترین پوشش برای سقف پارکینگ

انتخاب بهترین پوشش سقف برای یک پارکینگ به عواملی مانند بودجه، آب و هوای محلی، ترجیحات زیبایی‌شناختی و اهداف پایداری خاص بستگی دارد. به طور مثال معیار انتخاب سقف پارکینگ حیاط با سقف پارکینگ ویلایی و سقف پارکینگ ساختمان متفاوت است.

از مهم‌ترین تفاوت‌های سقف پارکینگ حیاط با سقف پارکینگ ویلایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف پارکینگ حیاط  برخلاف سقف پارکینگ ویلایی که معمولاً در مناطق حومه شهر است در محوطه‌ای محصور شده توسط ساختمان‌ها و دیوارها قرار دارد .
  • طراحی سقف پارکینگ ویلایی معمولا مدرن تر است و مکمل سبک معماری ویلا است.
  • از نظر اندازه سقف پارکینگ حیاط نسبت به سقف پارکینگ ویلایی کوچک‌تر است.

ویژگی ها و مزایا و معایب انواع پوشش سایبان پارکینگ

یکی از راه‌های نصب پوشش سایبان برای پارکینگ، این است که از سایبان‌هایی استفاده کنید که از قبل ساخته شده هستند. اصطلاحا به این نوع سایبان‌ها، سایبان‌های “پیش ساخته” نیز گفته می‌شود. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که جنس، مدل و اندازه‌ی سایبان را تایید کنید. این سایبان در یک کارگاه مخصوص ساخته شده است و تنها لازم است به ساختمان شما منتقل شود و نصب شود.

مزیت این نوع سایبان این است که از قبل ساخته شده است و تنها لازم است کار انتقال و نصب کردن آن را انجام دهید. با این وجود، مشکل آن این است که شما دیگر نمی‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود تغییری در ساختار، طرح و یا جنس آن ایجاد کنید.

از سوی دیگر، اگر این موارد برای شما اهمیت دارد، بهتر است از یک تیم متخصص کمک بگیرید تا با استفاده از مواد اولیه‌ی دلخواه شما، طرح و ساختاری که با سلیقه‌ی شما سازگار است را بسازید و نصب کنید.

چارچوب مناسب سقف پارکینگ خودرو

اکثر چهارچوب‌های ورق سقف پارکینگ فلزی هستند و انتخاب زیادی برای مشتری وجود ندارد. با این حال، این انتخاب برای شما وجود دارد که چارچوب را در مکان دیگری سرهم کرده و سپس به ساختمان خود منتقل کنید تا از کثیف شدن مکان جلوگیری کنید.

گروه صنعتی سالار فایبر با داشتن تجربه در فروش بهترین نمونه‌های ورق فایبرگلاس، پلی کربنات و انواع دیگر محصولات متنوع، به شما در انتخاب بهترین محصول برای ساخت پوشش سقف پارکینگ خود کمک خواهد کرد.

 

کلام آخر

اگر به دنبال خریدی به صرفه هستید تا هم بهترین کیفیت را دریافت کنید و هم هزینه‌ی مناسبی را پرداخت کنید، سالار فایبر بهترین انتخاب شما خواهد بود. برای پرسیدن سوالات خود و مشاوره‌ی خرید، با تیم سالار فایبر در ارتباط باشید. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *