کارتن پلاست uv دار چیست؟


کارتن پلاست یو وی دار یکی از کاربردی‌ترین انواع کارتن پلاس است. اما اصلا کارتن پلاست uv دار چیست؟

در این مقاله به این سوال پاسخ داده و مهم‌ترین کاربردهای کارتن پلاست uv را برای شما شرح خواهیم داد. برای آشنایی با این محصول شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

کارتن پلاست uv دار چیست؟

در مقاله‌های قبلی به این سوال پاسخ دادیم که کارتن پلاست چیست. در این مطلب قصد داریم تا با اصلی‌ترین ویژگی کارتن پلاست uv آشنا شویم. کارتن پلاست یو وی دار یکی از انواع مدل‌های کارتن پلاست است که از محبوبیت بالایی بین خریداران برخوردار می‌باشد.

اما کارتن پلاست uv دار چیست؟ در این مدل به واسطه روش اکستروژن یک لایه محافظ روی سطح محصول قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر مهم‌ترین تفاوت کارتن پلاست uv با مدل‌های معمولی وجود همین لایه است.

وجود روکش یو وی موجب شده تا دوام و مقاومت شیت کارتن پلاست در برابر نور خورشید و اشعه ماورابنفش به طور چشمگیری افزایش یابد.

 

ویژگی کارتن پلاست uv

ویژگی کارتن پلاست uv دار چیست؟

برای آن که بدانیم کاربرد کارتن پلاست uv دار چیست، باید ابتدا با ویژگی‌های این محصول آشنا شویم.

وزن سبک و سهولت در حمل و نقل از مهم‌ترین ویژگی‌های کارتن پلاست است. به علاوه به کمک تجهیزاتی مانند چسب و منگنه می‌توان سایر وسایل را به کارتن پلاست متصل کرد.

از دیگر ویژگی کارتن پلاست uv دار مقاومت در برابر نور خورشید و تغییرات دمایی است. کارتن پلاست یو وی دار فاقد هرگونه مواد سمی بوده و کاملاً با محیط زیست سازگار است.

ویژگی دیگر این محصول قابلیت انعطاف پذیری آن است. قیمت کارتن پلاست در مقایسه با محصولات مشابه، اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود.

خوب است بدانید که کارتن پلاست uv دار در صورت بروز حریق آتش نخواهد گرفت، بلکه ذوب می‌شود. با وجود این ویژگی این محصول موجب پخش بیشتر آتش نخواهد شد.

کاربرد کارتن پلاست یو وی دار

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده طبیعی است که کارتن پلاست uv دار از پرکاربردترین محصولات در انواع صنایع باشد. از مهم‌ترین صنایعی که کارتن پلاست یو وی دار در آنها استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

صنعت بسته بندی

 

گفتیم کارتن پلاست دارای وزن سبک، امکان اتصال به وسایل دیگر و قابلیت بازیافت است. همچنین این محصول در برابر خوردگی و رطوبت مقاومت بلایی از خود نشان می‌دهد.

به همین علت کاربرد فراوانی در بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله دارو، میوه و کارتن قارچ دارد.

صنعت تبلیغات

معمولا محصولات تبلیغاتی در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند. به همین دلیل باید برای این محصولات از ماده‌ای استفاده شود که مقابل نور مقاوم بوده و تغییر شکل ندهد.

کارتن پلاست یو وی دار به دلیل وجود لایه uv در برابر نور خورشید دوام بسیار بالایی داشته و خراب نخواهد شد.

به همین دلیل برای استندها و بنرهای تبلیغاتی کارتن پلاست از پر استفاده‌ترین محصولات است.

صنعت کشاورزی

 

با توجه به ویژگی‌هایی که برای کارتن پلاست uv دار گفتیم، این محصول مانند کارتن پلاست هیدروپونیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گلخانه و ساخت کانال‌های آب است. اما اینکه کارتن پلاست هیدروپونیک چیست در مقالات بعدی به آن می‌پردازیم.

کارتن پلاست یو وی دار در مجارت آب دچار قارچ و کپک نشده و در مقابل رطوبت عایق است.با در نظر گرفتن تمامی ویژگی‌ها کارتن پلاست uv دار یک انتخاب مقرون به صرفه خواهد بود.

خودرو سازی

و اما در صنعت خودرو سازی کاربرد کارتن پلاست uv دار چیست؟ دوام و مقاومت بالا، عایق بودن در برابر رطوبت و همچنین عدم امکان خوردگی موجب شده تا این محصول در بخش‌های مختلفی از خودرو و به طور ویژه در صندوق عقب به کار گرفته می‌شود.

لوازم منزل

 

گفته شد که کارتن پلاست یو وی دار محصولی غیر سمی و سازگار با طبیعت است. علاوه بر این طول عمر بالایی داشته و به سادگی تغییر شکل و رنگ نخواهد داد.

این ویژگی‌ها در کنار عایق بودن سبب شده تا کارتن پلاست یو وی دار به عنوان کفی برای محصولات برقی نظیر یخچال یا کولر آبی استفاده شود.

 

 

کاربرد کارتن پلاست uv دار

 

خرید کارتن پلاست uv دار

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که کارتن پلاست از کجا بخرم؟ کارتن پلاست را می‌توانید به دو شیوه اینترنتی و حضوری خریداری کرد.

برای خرید اینترنتی حتما به سایت‌های مطمئن مراجعه نمایید. از جمله فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای خرید این محصول عبارتند از:

• سالار فایبر گلاس

• پامنار

• نوین عایق

در صورتی که خرید حضوری را به شیوه اینترنتی ترجیح می‌دهید، با مراجعه به محله پامنار می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف در این منطقه اقدام به خرید کارتن پلاست یو وی دار نمایید.

 

سخن پایانی
به این سوال پاسخ دادیم که کارتن پلاست uv دار چیست. در سال‌های با افزایش توجه به حفظ محیط زیست، محصولاتی مانند کارتن پلاست که قابل بازیافت بوده و فاقد مواد سمی هستند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.
اگر نیاز به محصولی دارید که در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاوم بوده، بتواند انواع شرایط آب و هوایی را تحمل کند و عایق خوبی باشد پیشنهاد ما به شما کارتن پلاست uv دار است.

برای اطلاع از آخرین قیمت این محصول با مشاورین ما در گروه صنعتی سالار فایبر تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *