آشنایی با سقف کاذب کارتن پلاست


در این مطلب قصد داریم تا شما را با سقف کارتن پلاست آشنا کنیم. کارتن پلاست محصولی محبوب و پرکاربرد در بین تولیدات پلیمری است. دو کاربرد عمده این محصول در صنعت تبلیغات و همچین برای تولید سقف کاذب کارتن پلاست است.

دلیل محبوبیت این محصول به عنوان سقف کاذب را می‌توان مزایا و ویژگی‌های بی‌نظیر کارتن پلاست دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما را به مطالعه ادامه این مطلب از گروه صنعتی سالار فایبر دعوت می‌کنیم.

 

سقف کاذب کارتن پلاست

 

آشنایی با کارتن پلاست

اکثر ما تا حدودی با این محصول آشنا هستیم. با این حال برای افرادی که نمی‌دانند کارتن پلاست چیست، باید گفت این محصول تشکیل شده از دو لایه مسطح پلاستیکی است که توسط لایه‌های کوچک عمودی به یکدیگر متصل شده‌اند.

ظاهر کارتن پلاست بسیار مشابه کارتن‌های مقوایی است. با این حال جدا از تفاوت مواد سازنده، کارتن‌های مقوایی به واسطه چسب به یکدیگر متصل شده‌اند. این در حالی‌ست که لایه‌های کارتن پلاست به واسطه حرارت به هم چسبیده‌اند.

کارتن پلاست انواع مختلفی دارد. هر کدام انواع کارتن پلاست دارای کاربرد جداگانه‌ای هستند. حالا که به طور مختصر با این محصول آشنا شدیم، زمان آن است که به سراغ موضوع اصلی مقاله، یعنی سقف کارتن پلاست برویم.

 

سقف سوله کارتن پلاست

چند سالی می‌شود که استفاده از سقف کارتن پلاست در سوله‌سازی رواج بسیاری پیدا کرده است. برای این کار شیت‌های کارتن پلاست در ابعاد بزرگ برش می‌خورند. در مرحله بعدی ورقه‌ها برای نصب به سوله فرستاده شده، به یکدیگر متصل می‌شوند و یک سقف کارتن پلاست یکپارچه ایجاد خواهد شد.

تفاوتی ندارد که سوله مدنظر دارای چه نوع کاربری باشد. سقف کارتن پلاست علاوه بر جلوگیری از ریزش پوشش پشم شیشه یا فوم در گذر زمان، جلوه و ظاهری زیبا به سازه می‎بخشد.

البته دقت داشته باشید که این محصول را با پلی کربنات اشتباه نگیرید. در مقالات پیشین درباره تفاوت پلی کربنات و کارتن پلاست صحبت کرده‌ایم. در ادامه بیشتر درباره ویژگی‌های سقف کارتن پلاست صحبت می‌کنیم.

 

سقف سوله کارتن پلاست

 

ویژگی سقف کاذب کارتن پلاست

در این بخش قصد داریم به بررسی مزایا و ویژگی‌های سقف کاذب کارتن پلاست بپردازیم. چرا که دلیل محبوبیت سقف کارتن پلاست را می‌توان از همین ویژگی‌ها دریافت.

1. سبک وزن بودن

نخستین ویژگی قابل اشاره وزن سبک سقف کارتن پلاست است. سوله‌ها اصولا سقف‌های مرتفع و بزرگی دارند. به همین علت سنگین بودن مصالح مورد استفاده برای سقف ممکن است احتمال تخریب یا ریزش سقف را بالا ببرد.

2. قیمت اقتصادی

هزینه‌ای که برای خرید و تعبیه سقف سوله در نظر گرفته می‌شود، نقش مهمی در انتخاب نوع سقف دارد. سقف کارتن پلاست در مقایسه با سقف‌های بتنی یا سیمانی هزینه بسیار کمتری دارد. به بیان دیگر این مدل سقف، ارزان‌تر از سقف‌های سنتی خواهد بود.

3. نصب آسان

ویژگی دیگر این مدل، آسان بودن نحوه نصب کارتن پلاست برای سقف است. سقف کاذب کارتن پلاست بدون هیچ دردسر خاصی در سوله‌ها نصب می‌شود. علاوه بر این با توجه به سبک بودن این سقف، نیاز به زدن ستون نیز کمتر خواهد شد.

4. عایق بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای پوشش ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود، عایق بودن آنهاست. هرچه ضریب انتقال دما، صدا و رطوبت در یک پوشش پایین‌تر باشد، کاربرد آن پوشش نیز بیشتر خواهد بود.

کارتن پلاست در برابر انتقال دما و صوت عایق نسبتا خوبی محسوب می‌شود. علاوه بر این کارتن پلاست محصولی ضدرطوبت نیز به حساب می‌آید. به همین دلیل در گلخانه‌ها نیز استفاده از این محصول رایج است.

5. بهداشت محیطی

ویژگی‌های ساختاری کارتن پلاست موجب استریل بودن این محصول شده است. به بیان دیگر امکان ایجاد و رشد کپک و قارچ در کارتن پلاست وجود ندارد. این ویژگی به خصوص برای سقف سوله بسیار مهم و حیاتی است. چرا که بعدا در صورت بروز قارچ هزینه بسیاری برای پاکسازی آن نیاز خواهد بود.

با توجه به تمامی این موارد با تعبیه سقف کاذب کارتن پلاست در سوله‌ها، علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی از رشد انواع کپک و قارچ در سقف جلوگیری خواهد شد.

 

روش نصب سقف کاذب کارتن پلاست

نصب سقف کاذب کارتن پلاست در سوله با انجام چند مرحله، به سادگی امکان پذیر است. در صورتی که سوله پیشتر دارای سقف کاذب بوده، در اولین مرحله باید تمامی قطعات و آلودگی‌های به جا مانده از سقف پیشین پاک شود.

در مرحله بعدی باید مطمئن شد که اسکلت ساخته شده برای سقف کارتن پلاست به دقت طراحی شده باشد. دقیق بودن اندازه‌ها و کیفیت ساخت اسکلت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خوب است بدانید که این اسکلت‌ها ممکن است از چوب یا فلز ساخته شوند.

 

نصب کارتن پلاست

 

در مرحله پایانی ورقه‌های کارتن پلاست روی اسکلت اصلی قرار گرفته و بهم متصل می‌شوند. با این کار سقف کاذب کارتن پلاست یکپارچه خواهد شد. برای اتصال شیت‌های کارتن پلاست به یکدیگر می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. این ابزارها عبارتند از:

• چسب
• منگنه
• پیچ
• جوش

البته باید توجه داشت که برای نصب سقف کارتن پلاست نمی‌توان از تمامی این محصولات استفاده کرد. به دلیل نیاز به استحکام در سقف کاذب، به نظر می‌رسد پیچ و جوش روش‌های مناسب‌تری برای اتصال شیت‌های کارتن پلاست است.

 

معایب سقف کارتن پلاست

با وجود مزایای گفته شده، کارتن پلاست نیز مانند هر محصول دیگری دارای معایبی نیز هست. آشنا شدن با معایب کارتن پلاست می‌تواند آگاهی خوبی درباره مشکلات احتمالی به شما بدهد.

اولین ویژگی منفی کارتن پلاست میزان مقاومت در برابر ضربه است. با وجود استحکام قابل قبول این محصول در مقابل ضربه‌های شدید مقاومت بالایی نداشته و ممکن است بشکند.

مورد قابل ذکر دیگر امکان سایش است. با وجود اینکه کارتن پلاست دچار خوردگی نمی‌شود، اما احتمال ساییده شدن و از بین رفتن برای این محصول وجود دارد.

دیگر ویژگی منفی کارتن پلاست در مجاورت مداوم با نور خورشید خود را نشان می‌دهد. در صورت استفاده از این محصول زیر نور خورشید در طول زمان ممکن است کارتن پلاست ظاهر اولیه خود را از دست خواهد داد.

البته کارتن پلاست‌های ضد اشعه خورشید نیز در بازار موجود هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به مقاله کارتن پلاست یو وی دار چیست مراجعه نمایید.

 

سایر کاربردهای کارتن پلاست

درباره سقف کارتن پلاست به طور کامل صحبت کردیم. اما خوب است بدانید که این محصول کاربردهای بسیار متنوع دیگری نیز دارد. از جمله کاربردهای دیگر کارتن پلاست عبارت است از:

• قالب‌بندی بتن

• دکوراسیون و چیدمان داخلی

• ساخت بستر کشت در گلخانه‌ها

• تولید بسته‌های پستی

• ساخت باکس‌های بسته‌بندی و حمل و نقل

• ساخت استندها و تابلوهای تبلیغاتی

• تولید تابلوهای راهنمایی و انتخاباتی

 

بسته بندی پستی

 

قیمت سقف کارتن پلاست

قیمت هر متر مربع ورق کارتن پلاست بسته به کیفیت و برند محصول متفاوت خواهد بود. همچنین ضخامت مدل‌های مختلف کارتن پلاست نیز با یکدیگر متفاوت هستند. طبیعتا هرچه ضخامت کارتن پلاست بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد ما این است که بهتر است در ابتدا کمی بیشتر هزینه پرداخت کنید تا خیالتان از بابت دوام و کیفیت سقف کارتن پلاستی که می‌سازید راحت باشد. دقت کنید که با توجه به تغییرات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای این محصول ذکر کرد. در نتیجه پیش از خرید حتما آخرین قیمت‌ کارتن پلاست را بررسی نمایید.

 

خرید سقف کارتن پلاست

در پاسخ به سوال  کارتن پلاست از کجا بخرم پیشنهاد ما مراجعه به سایت سالار فایبر است که می‌توانید در انتخاب بهترین کارتن پلاست برای پوشش سقف از مشاوره گروه صنعتی سالار فایبر گلاس بهره‌مند شوید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

 

سخن پایانی
نتیجه‌ای که می‌توان از مطالب گفته شده گرفت این است که با توجه به مزایای ذکر شده و قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه، سقف کارتن پلاست نه تنها برای محیط‌هایی مانند سوله و گلخانه مناسب است، بلکه برای انواع محیط اداری نیز قابل استفاده است.

برای تهیه سقف کاذب کارتن پلاست، کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و نصب این محصول و همچنین دریافت آخرین قیمت کارتن پلاست در بازار می‌توانید با کارشناسان ما در سالار فایبرگلاس تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *