نحوه نصب کارتن پلاست


چه اندازه با نحوه نصب کارتن پلاست آشنا هستید؟

با توجه به افزایش محبوبیت ورق کارتن پلاست در بازار و کاربردهای متعدد این محصول، قصد داریم تا در این مقاله  از سالار فایبر گلاس شما را با نحوه نصب کارتن پلاست آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه نصب کارتن پلاست

آشنایی با کارتن پلاست

در پاسخ به این سوال که کارتن پلاست چیست می‌توان اینطور پاسخ داد که کارتن پلاست محصولی است که معمولاً از جنس پلی اتین و یا پلی پروپیلن ساخته می‌شود. ساختار این محصول به صورت دو لایه مسطح است که از طریق دندانه‌های عمودی یا اوریب به یکدیگر متصل شده‌اند.

کارتن پلاست محصولی سازگار با طبیعت است. بازیافت پذیر بودن و عدم وجود مواد سمی و شیمیایی داخل این محصول، موجب شده تا کارتن پلاست در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری در بازار و بین مصرف‌کنندگان پیدا کند.

انواع کارتن پلاست

کارتن پلاست انواع مختلفی دارد. این مدل‌ها دارای ساختار و ظاهر متفاوت هستند.

برای داشتن بهترین انتخاب بین انواع کارتن پلاس باید ضمن آشنایی با مدل‌ها، به استفاده‌ای که برای کارتن پلاست در نظر گرفته‌اید نیز توجه داشته باشید.

معروف‌ترین انواع کارتن پلاست این محصول عبارتند از:

1. کارتن پلاست ساده یا ورقه‌ای

قدیمی‌ترین و ساده‌ترین مدل کارتن پلاستی که در بازار موجود است، کارتن پلاست ورقه‌ای است. بافت و ساختار این مدل بسیار با کارتن‌های مقوایی شباهت دارد.

همچنین در کارتن پلاست ساده برای اتصال دو لایه به جای چسب از حرارت استفاده می‌شود.

2. کارتن پلاست عمودی

کارتن پلاست عمودی با دستگاه‌هایی مخصوص برش می‌خورد. این امر موجب می‌شود که مدل عمودی چین‌دار یا دندانه‌دار نباشد.

خوب است بدانید کارتن پلاست عمودی که از جنس پلی اتین تولید می‌شود مقاومت کمتری در برابر آتش از خود نشان می‌دهد.

3. کارتن پلاست حبابی یا کندویی

از جدیدترین مدل‌های کارتن پلاست موجود در بازار که از مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است.

 

کارتن پلاست حبابی یا کندویی

انواع کاربرد کارتن پلاست

با توجه به ویژگی‌ها و معایب کارتن پلاست، این محصول کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد.

تبلیغات

ماندگاری بالا و مقاومت در تغییرات دمایی این محصول را به یک انتخاب عالی در صنعت تبلیغات تبدیل کرده است. در این صنعت از کارتن پلاست برای ساخت انواع استند و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

بسته‌بندی

صنعت بسته‌بندی از دیگر صنایع وابسته به این محصول است. کارتن پلاست در برابر ضربه دوام بالایی داشته و ضد رطوبت است. در نتیجه انتخاب مناسبی برای ساخت جعبه و نگهداری انواع محصولات خواهد بود.

فضای داخلی ساختمان

یکی دیگر از پرکاربردترین موارد استفاده کارتن پلاست برای فضاهای داخلی ساختمان است. از دلایل این امر وزن سبک، استحکام، ضد اشتعال بودن و عدم جذب بو می‌باشد.

علاوه بر موارد گفته شده نحوه نصب کارتن پلاست بسیار آسان است. در ادامه بیشتر درباره کاربرد این محصول به عنوان دیوار و سقف کاذب توضیح می‌دهیم.

سقف کاذب

سالهاست که استفاده از سقف کاذب در ادارات و منازل رواج پیدا کرده است. محصولی که برای این منظور استفاده می‌شود باید استحکام خوبی داشته، ضد رطوبت و کپک بوده و عایق مناسبی باشد.

با توجه به اینکه کارتن پلاست دارای تمامی این شرایط است، گزینه ایده‌آلی برای استفاده به عنوان دیوار و سقف کاذب می‌باشد. کارتن پلاست رنگ‌های متعددی داشته و انتخابی اقتصادی است. به همین دلیل در بسیاری از گلخانه‌ها و سوله‌ها برای سقف کاذب اقدام به نصب کارتن پلاست می‌شود.

 

سقف کاذب

 

نحوه نصب کارتن پلاست

همانطور که پیش‌تر گفته شد نحوه نصب کارتن پلاست بسیار ساده است. برای ایجاد اتصال بین ورق کارتن پلاست و سایر سطوح می‌توانید متناسب با شرایط خود از چند گزینه استفاده کنید. این گزینه‌ها عبارتند از:

چسب کارتن پلاست

اتصالاتی که از طریق چسب ایجاد می‌شوند، بسیار تمیز بوده و معمولا قابل مشاهده نیستند. به همین علت برای تهیه استند تبلیغاتی و همچنین ساخت جعبه و بسته‌بندی محصولات تزیینی از چسب استفاده می‌شود.

پیچ

پیچ مقاومت بیشتری نسبت به چسب کارتن پلاست دارد. معمولا زمانی از پیچ برای نصب کارتن پلاست استفاده می‌شود که قصد داشته باشید کارتن پلاست را به دیوار متصل نمایید. به علاوه برای ساخت کانترهایی از جنس کارتن پلاست نیز ممکن است از پیچ استفاده شود.

منگنه

خوب است بدانید که منگنه نسبت سایر اتصالات از دوام بالاتری برخوردار است. مواردی که برای ساخت آن به منگنه نیاز است، عبارتند از جعبه های کارتن پلاستی، سطل‌های بازیافت، سطل زباله مخصوص ادارات و مدارس، سطل‌های تفکیک زباله کارتن پلاستی.

جوش

برای نحوه نصب کارتن پلاست با جوش از سیستم‌های اولتراسونیک و یا سیستم هوای گرم استفاده می‌شود. با توجه به تمیز و دقیق بودن این شیوه اتصال، از این روش برای ساخت محصولات تزیینی و حساس استفاده خواهد شد.

توجه داشته باشید که علت استفاده از دستگاه‌های صنعتی، مدت زمانی که برای نصب کارتن پلاست با جوش نیاز است، طولانی‌تر از سایر روش‌های دیگر خواهد بود.

میزان دوام و ماندگاری هر کدام از این وسایل با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه برای یک انتخاب استاندارد حتما به کاربری مدنظر خود و میزان فشار وارده بر کارتن پلاست توجه فرمایید.

خرید کارتن پلاست

کارتن پلاست از کجا بخرم؟ شما همواره می‌توانید برای خرید اینترنتی کارتن پلاست به فروشگاه سالار فایبر گلاس مراجعه نمایید. این اطمینان را به شما می‌دهیم که محصولات این شرکت از بهترین‌ترین نمونه‌های موجود در بازار بوده و دارای ضمانت کیفیت هستند.

برای دریافت مشاوره خرید رایگان، آگاهی از آخرین قیمت‌ها و سفارش محصول با کارشناسان ما در سالار فایبر تماس بگیرید.

 

کلام پایانی
با توجه به سهولت نحوه نصب کارتن پلاست و اقتصادی بودن قیمت آن به نسبت محصولات مشابه، به نظر می‌رسد این محصول در بسیاری از موارد مناسب‌ترین انتخاب باشد.

با توجه به عدم وجود مواد سمی در کارتن پلاست، استفاده از آن برای محیط‌های مخصوص کودکان و حیوانات نیز معقول خواهد بود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *